st-pti: RE: [st-pti] Nowe życie dla Sekcji Terminologicznej PTI

Subject: RE: [st-pti] Nowe życie dla Sekcji Terminologicznej PTI
From: Marcin Cieslak ####@####.####
Date: 23 Apr 2024 22:16:36 +0100

On Tue, 23 Apr 2024, Piotr Karocki wrote:

> Nie części, działy - to są oddzielne dokumenty, oddzielne normy. Które się
> kupuje niezależnie, płacąc po (często) kilkaset franków za każdą :)
> [franków, bo ISO jest w Szwajcarii]

Jasne, wydaje mi się, że ta cała IEEE/ISO 11073 to całe drzewo
poszczególnych "części" typo 11073-10425 (z literką "E")
Masz może pod ręką gdzieś całe "drzewko"? Może najpierw to rozrysować
w formie mind-mapy czy innego grafu skierowanego i będzie łatwiej :)

> Point-of-care chyba jest szersze niż kliniczne:
> "point-of-care environments such as the intensive care unit (ICU), operating
> room (OR) or other acute care settings."

Pasuje, bo te jednostki znajdują się raczej w szpitalach. Znazłem też
pojęcie np. "point-of-care testing" - co oznacza testy przeprowdzane
niemalże przy łóżku pacjenta w szpitalu.  Wydaje mi się, że ten cały
"point of care" to taka angielska nowomowa, żeby nie rozdrabniać się
na odróżnianie klinik, szpitali, przychodni, domów opieki, hospicjów itp.

> Też nie lubię "koncentrator", dla mnie ciągle "koncentrator terminali", no
> i "kabel koncentryczny" (brzmi podobnie :) )

Koncentryczny to współśrodkowy, wystarczy przekroić - kto kroił nożem
Ethernet IEEE 802.3-1985 (bez literek) - ten wie :)

> "normative definition of communication between personal telehealth
> independent living activity hub devices
> and compute engines (e.g., cell phones, personal computers, personal health
> appliances, set top boxes) in a
> manner that enables plug-and-play interoperability is established in this
> standard."

Aha, to może w ogóle chodzi o opaski fitnesowe i smartłocze z pomiarami czegoś tam
w naszym ciele?

Teza robocza: Independent, bo nie kupione od Głównego Dostawcy
Urządzeń Medycznych i włączone w Duży System przez Dostawcę,
tylko z dziedziny "co kto przyniósł" (czytaj: Android).

Trzeba wymyśleć podobny eufemizm :)

> SOA to chyba nie tyle A oparta na serwisach, tylko A "zorientowana na"
> dzielenie całości systemu na małe, niezależne (independent) services.
> Normalna A także może być oparta o serwisy, ale tu mamy szersze zastosowanie
> serwisów niż by na pierwszy rzut oka pasowało :)

> Metryka = sposób pomiaru.

Super.

Tam jest jakaś norma opisująca model dziedziny tych pomiarów (domain model),
może od tego zacząć? To chyba jest IEEE 11073-10207 Domain Information and Service Model
i może być przydatna jeszcze IEEE 11073-20701 Architecture and Binding definition.
Ciekawe numery tych "części" - ktoś poprostu zrobił permutację.

Tu warto zajrzeć do pełnego tekstu tych norm, żeby dojść do tego, o co chodzi.
Jak się do nich dostać? Z tego co widze, część tych norm jest "w opracowaniu"
i nawet nie są w sprzedaży.

Trochę przypomina mi to zmagania z Bluetoothem - najpierw wyszło skomplikowane,
a potem uprościli drastycznie. IEEE 11073 chyba jeszcze siedzi na obu koniach :)