st-pti: RE: [klio] [st-pti] RE: Informatyka dla wszystkich

Subject: Re: [st-pti] RE: [klio] [st-pti] RE: Informatyka dla wszystkich
From: Maciej M ####@####.####
Date: 5 Aug 2015 01:48:59 +0100

Właśnie, myślenie komputacyjne ma wyprowadzić poza informatykę.

Zgadza się, u Harela w Algorytmice jest przepis na jakąś potrawę
francuską. U mnie również w "Piramidach, szyszkach i innych
konstrukcjach algorytmicznych" - pierwszy rozdział jest o
przepisie na chłodnik litewski, ale pokazuję, że przepisy powinny
pozostać przepisami, bo daleko im do algorytmów w sensie informatycznym.
Podobnie z instrukcjami.

Książka będzie wkrótce miała drugie wydanie w Helionie - piszę niej
o budowaniu piramid, dodawaniu przez rosyjskich chłopów, liczeniu
oddziałów w wojsku chińskim, wydawaniu reszty, doborze w stabilne pary,
szybkich automatach na kawę, nalewaniu wody do naczyń, królikach i
liczbach Fibonacciego w przyrodzie, pakowaniu plecaka i wspinaniu się
w górach i wielu innych sytuacjach problemowych, których rozwiązania
są konstruowane na drodze myślenia komputacyjnego - nie używam tam tego
terminu, bo książka pojawiła się w 1997 roku.

Rozdziały tej książki są dostępne w moim serwisie mmsyslo.pl

Pozdrawiam, Maciej  Sysło