st-pti: Re: [klio] OD: MM - cd

Subject: Re: [klio] OD: MM - cd
From: Maciej M ####@####.####
Date: 7 Aug 2016 06:43:07 +0100

Kontynuuję wątek: maszyna matematyczna a komputer.
Komentarz do komentarza (w.w):

"Na przełomie lat czterdziestych i pięćdziesiątych "maszynami
matematycznymi" – zgodnie z tradycją Kwietniewskiego i Stamma..."

Mam wątpliwości, czy rzeczywiście była to tradycja, czy np.
dzieła Kwietniewskiego (1915 rok) i Stamma były znane
profesorom Kuratowskiemu i Pieńkowskiemu, którzy dyskutowali
i korespondowali nt. maszyn matematycznych. Przychylałbym się
ku tezie, że termin maszyna matematyczna wszedł do użytku
właśnie za sprawą obu Panów, zwłaszcza Kuratowskiego, który
był przy powstawaniu środowiska konstruktorów maszyn
matematycznych i GAM.

Pozdrawiam, Maciej M Sysło

http://godzinakodowania.pl/
http://www.bobr.edu.pl/