st-pti: komputacyjny

Subject: FW: [st-pti] komputacyjny
From: Andrzej Dyżewski, ####@####.####
Date: 2 Nov 2020 21:24:58 +0000

Jakieś zawirowania z dostępem do listy, więc przekazuję

przez Berdyczów

@dy

On 2020-11-01 21:37, Bogdan Pilawski wrote:
> W książce MINDF*CK, którą właśnie czytam (wersja polska), pojawia
> się "socjologia komputacyjna" i - kawałek dalej - "komputacyjna
> psychologia społeczna"
Jak spotkałem się pierwszy raz (dawno temu...) z "fizyką
komputerową", to mi się zdecydowanie nie podobała (potem się
przyzwyczaiłem...).
Socjologia komputerowa nie podobała(by) mi się jeszcze bardziej.
A chodzi po prostu o inne słowo dla przymiotnika "obliczeniowy",
który ma utarte od dawna tak wąskie znaczenie, że zupełnie nie
pasuje do dziedzin na tyle odległych od zastosowań technik
obliczeniowych, że zastosowanie komputerów w nich generuje nowe
poddziedziny.
   I w tak ograniczonym znaczeniu jestem skłonny przymiotnik
"komputacyjny" (ale tylko przymiotnik!) zaakceptować:
Powiedzmy "komputacyjny" = "oparty o stosowanie techniki
obliczeniowej"

W.Rakoczy

Wiki: https://pl.wikipedia.org/wiki/Maciej_Marek_Sysło <https://pl.wikipedia.org/wiki/Maciej_Marek_Sys%C5%82o>
Inicjatywa: http://mmsyslo.pl/godzina-kodowania/