st-pti: komputacyjny

Subject: Re: [st-pti] komputacyjny
From: Zygmunt Ryznar ####@####.####
Date: 2 Nov 2020 20:59:53 +0000

To  temat  nie tylko sliski  ale i zapalny.
Od czasu jak zacząłem obserwować postępy w inżynierii biomedycznej
(biomedical engineering)
i dostrzegłem jak niewiele w stosunku do procesow naturalnych (mentalnych i
intuicyjnych) moze zdziałać  myślenie algorytmiczne
zaczęło dojrzewac pytanie czy nie jest  ono - będac  slepa uliczką -
hamulcem rozwoju nowych metod i np.o pracy  mózgu wiemy tak niewiele
Tzw. sztuczna inteligencja (AI) znajduje sie na etapie przedszkolnym w
stosunku do komputacyjnego biologicznego nechanizmu- które znajduje się na
poziomie "uniwersyteckim"- i  kieruje dzialaniami naszego mozgu na
bilionach interakcji neuronowych.
(a ANN  potrafi zasymulować zaledwie parę sieci biologicznych i  dziala
prawie na zasadach czarnej skrzynki czyli  ukierunkowanego zgadywania
wynikow (a nie istoty czyli  procesow ) poprzez uczenie sieci.
Zygmunt R.
P.S. Więcej nie piszę, bo klawiatura laptopa zaczyna mi wariować siejąc
kursor po ekranie nie tam gdzie trzeba (moze zgłupiała z emocji albo
zabrania mi  pisania herezji).