st-pti: dlaczego "wolności" a nie "swobody"

Subject: RE: [st-pti] dlaczego "wolności" a nie "swobody"
From: Andrzej Dyżewski, ####@####.####
Date: 31 Aug 2019 23:10:07 +0100

Ustawy w ogóle w większości przedkładają mało czytelne WOLNOŚCIE nad o wiele
bardziej czytelne SWOBODY.

Dlaczego, to nie wiem, bo dla mnie to synonimy. W konstytucji RP 1997
swoboda występuje 2 razy, wolność i pokrewne ok 80 razy.

Ponieważ są to hasła z natury imponderabiliów, trudno o dyskusję.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Wolno%C5%9Bci_obywatelskie

GNU GPL też przedkłada niezręczne "wolnoście"  nad czytelne swobody

https://pl.wikipedia.org/wiki/GNU_General_Public_License

//ady