st-pti: Re: [el-zg] Informatyka stosowana

Subject: RE: [st-pti] FW: [el-zg] Informatyka stosowana
From: Andrew S Targowski ####@####.####
Date: 5 Aug 2018 00:50:52 +0100

Niech Pan Profesor zajrzy do mojej książki z 1980 roku.
Na stronie 30 i dalszych. Nad tym tematem w Polsce juś myślano 38 lat temu.

Informatykę zastosowaniową można dzielić na poddyscypliny w nieskończoność.
Co doprowadzi do absurdu.

Natomiast warto wyróżnić z punktu widzenia edukacji:

  *   Informatykę zastosowań gospodarczych (zarządczych, procesów wytwórczych i usługowych, ekonomicznych i inżynierskich oraz innych)
  *   Informatykę zastosowań militarnych
  *   Informatykę zastosowań humanistycznych (archeologicznych, społecznych, prawnych, politycznych, historycznych, psychologicznych, bibliotecznych i innych)
  *   Informatykę zastosowań przyrodniczych (bio, klimat, ziemia, środowisko, itd.)
  *   Informatykę zastosowań medycznych
  *   Informatykę zastosowań artystycznych
  *   Informatykę zastosowań obliczeniowych
  *   Informatykę zastosowań sieci społecznych (FB, Twitter, Quora i inne)
  *   Informatykę zastosowań różnych

Prócz tego jest informatyka interdysciplinarna jnp.:

  *   Informatyka ogólna (cele, strategie i etyka)
  *   Informatyka teoretyczna (teoria informacji, teoria komunikowania, teoria systemów informatycznych, teoria sprzętu informatyucznego, teoria oprogramowania, teoria sieci, teoria cywilizacji wspomaganej techniką informacyjną i inne)
  *   Informatyka techniczna (sprzęt, oprogramowanie, sieci)

Aby jeszcze trochę temat skoplikować owe trzy interdyscyplinarne informatyki
można także zastosować do rozważań w/w informatyk zastosowaniowych (tak w układach poprzecznych jak i poziomych).

Andrzej Targowski