st-pti: Re: [el-zg] Informatyka stosowana

Subject: Re: [st-pti] FW: [el-zg] Informatyka stosowana
From: Maciej M. ####@####.####
Date: 4 Aug 2018 23:27:07 +0100

Widzę pewne kłopoty w odniesieniu do obecnej sytuacji, która jest jednak
wynikiem pewnej ewolucji:
Informatyka była dotychczas w naukach matematycznych i technicznych, a
teraz jest w naukach ścisłych i przyrodniczych oraz jako informatyka
stosowana w naukach inżynierskich i technicznych. W tej sytuacji:
1. do jakiej nauki zalicza się kierunek informatyka stosowana na Wydziale
Fizyki w UMK?
2. do jakiej nauki zalicza się inżynierskie kierunki studiów na
uniwersytetach?
3. do jakiej nauki zalicza się kierunki informatyka na politechnikach?
4. nie ma jednej informatyki stosowanej - na każdym wydziale AGH jest
informatyka stosowana, jak będzie wyglądała akredytacja takiej dyscypliny
na AGH?
5. do jakiej nauki zalicza  się inżynierski kierunek matematyka - jest na
uniwersytetach i politechnikach?
6. do jakiej nauki zalicza się kierunek matematyka stosowana (jest na UMK)?
7. do jakiej nauki zalicza się kierunek matematyka na politechnikach?

Klasyfikacja została zaproponowana na pożytek nauki, a powyższe wątpliwości
wskazują, także kierunki studiów będą musiały teraz "określić się", do
jakiej nauki nalezą, jeśli to będzie możliwe. To jest niezbędne np. przy
akredytacji i wymogów dotyczących obsady samodzielnymi pracownikami.
mmsyslo