st-pti: Re: whitelistować - blacklistować

Subject: RE: [st-pti] whitelistować - blacklistować
From: Dorożyński ####@####.####
Date: 5 Apr 2018 08:10:00 +0100

/
| Późno, bom chory i przez parę dni nie miałem sił studkać w klawisze, ale odpowiadam.

Witku, to życzę powrotu do pełni sił i zdrowia jak najwięcej.

Co do reszty, to niepotrzebnie się sumitujesz, bo to dla mnie rzadka czysta przyjemność korespondować (i jeszcze mniej często na żywo rozmawiać) z tak piekielnie inteligentną i jednocześnie tak uprzejmą osobą jak ty.

| Przepraszam Cię serdecznie! Sformułowanie powyższe - sugerujące
| (choć raczej tylko w podtekście), że robisz cokolwiek podobnego do
| tego, co robił ów osobnik - gdyby było zamierzone - byłoby faktycznie
| obraźliwe. Ale wydawało mi się, że kwalifikacja czasu daje wystarczające
| przeciwstawienie. Wyszło - co sam stwierdziłem, czytając to po dłuższym
| czasie - że jednak nie. Moja wpadka :-(

:-)) Jak wyżej - nie przyjmuję tego jako wpadki, ale jako skrót dyskursywny, pomiędzy przyjaciółmi niegroźny.

| Nie (ale też polscy jazzmeni - nie: dżezmeni - nie robią po nocach dżez-sesji...).

A powinni :-)

| W związku z czym odnoszę nieodparte wrażenie, że - przynajmniej z "mejlem" - mocno przeginasz**) :-P

Jak najbardziej tak można to oceniać. Też że naginam uzus językowy, tak jak np. ze stosowaniem przeze mnie co jakiś czas bardzo naturalnej w języku polskim, i sięgającej łaciny, żeńskoosobowej końcówki -a na określenie stanowisk, funkcji itepe - vide ministra, dyrektora, marszałka, generała. Niekoniecznie - podejrzewam - jesteś tego zwolennikiem, ale mnie np. nie podoba się już mocno wylansowane (przegięte) przez tak potężny organ masowego rażenia przekazem jakim jest Gazeta Wyborcza końcówki typu -szka (fonetycznie ;- - czyli psycholoszka, ginekoloszka) lub jeszcze wymyślniejsze -ini.

Co do mejla vs majla to skutek braku jednoznaczne wzoru np. z PTI. Swego czasy prof. WE. T. Turski zaproponował zgrabnym termin "listel", ale już nie miał sił aby go propagować, a ja też to odpuściłem (choć próbowałem).

| Ale to w najmniejszym stopniu nie przeszkadza mi przesłać Ci
|
| Pozdrówka serdeczne, poświąteczne

Dziękuję i wzajemnie.

| *) Sięgając pamięcią do czasów dzieciństwa, natrafiam na cienie wspomnień, wśród
| których jest takie, w którym pytam o nieznany mi wyraz JAM, wypisany na etykiecie
| słoika słodkiej substancji pochodzenie roślinnego :-P  Ale oczywiście mogę się mylić
| - musiał to być rok 58 lub 59 ubiegłego stulecia...

Ja tak daleko nie sięgam (bo najdalej w sensie odczytywanie pisma to rok 62-63), ale też mam podobne cienie :-))

JDo