[<<] [<] Page 1 of 2 [>] [>>] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Subject:
Re: [st-pti] kompetencje cyfrowe a umiejętności
From: Bogdan Pilawski ####@####.#### Date: 2 Feb 2016 19:09:04 +0000 Message-Id: <443194018.939400.1454440180372.JavaMail.yahoo@mail.yahoo.com> Andrzej, to jest kolejna i wprowadzająca zamieszanie kalka z angielskiego, wymyślona, tym razem, przez kadrowców. To oni również wymyślili "aplikację" zamiast wniosku o przyjęcie do pracy. I nie mówi się "wnioskuje" tylko ":aplikuje". Oba wspomniane tu przypadki są bardziej bezsensowne, niż inne, gdyż od zawsze istnieją nasze "umiejętności" i istnieje "wniosek", więc niczegoi nie trzeba było wymyślać. Więc - zostaje, że to zwykłe snobowanie się na angielszczyznę...Z najnowszych z tej działki są: onboarding i offboarding, czyli - eufemistycznie - przyjęcie i zwolnienie z pracy, wraz z towarzyszącymi formalnościami. A w ogóle już - i równie eufemistycznie - nie mówi się "został zwolniony z pracy", tylko "będzie kontynuować swoją karierę poza firmą", a jak sam odszedł - to "postanowił kontynuować.swoją karierę poza firmą".Widać - nie tylko my chorujemy na angielszczyznę... pzdr.b. From: "Andrzej Dyżewski, pt" ####@####.#### To: 'ST PTI' ####@####.#### Sent: Tuesday, 2 February 2016, 0:48 Subject: [st-pti] kompetencje cyfrowe a umiejętności wiem, to jest przede wszystkim kwestia stylu jednak pierwsze znaczenie słowa "kompetencja" to jest http://sjp.pwn.pl/szukaj/kompetencje.html <zakres uprawnień urzędu lub urzędnika do zajmowania się określonymi sprawami i podejmowania dotyczących ich decyzji> dopiero drugie znaczenie to są "umiejętności". Dlatego jeśli się dowiaduję o "rozwijaniu kompetencji cyfrowych poprzez naukę programowania" to domyślam się że głównie chodzi o szkolenie urzędnika w posługiwaniu się jakimiś narzędziami cyfrowymi - co przyniesie mu więcej uprawnień (a być może w domyśle podwyżkę pensji). Czy chodzi natomiast o podnoszenie "umiejętności cyfrowych w społeczeństwie", to już nie jestem pewien. /ady --- ST-PTI. Lista dyskusyjna Sekcji Terminologicznej PTI. Archiwum publiczne listy: http://lists.tldp.org/go.to?list=st-pti --- | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Subject:
RE: [st-pti] kompetencje cyfrowe aumiejętności
From: Maciej M ####@####.#### Date: 2 Feb 2016 23:14:53 +0000 Message-Id: <4d15b00206889f26b9ca0c10b0cd1b67@ii.uni.wroc.pl> Myślę, że za wszelką cenę nie należy bronić starych znaczeń i obwarowywać się przed nowymi. Nie przepadam za Wikipedią, ale tamże: Kompetencja – połączenie trzech atrybutów: wiedzy, umiejętności i postawy. Wyróżniają one daną osobę łatwością sprawnej, skutecznej, odpowiadającej oczekiwaniom jakościowym, realizacji danych zadań. Działania osoby kompetentnej, w danej dziedzinie, winny spełniać obowiązujące w danej społeczności/organizacji kryteria. Polecam rozbudowana dyskusje w wersji angielskiej. Ten termin jest szeroko stosowany w edukacji. Nie wystarczy, dla przyszłego obywatela, by posiadł pewną WIEDZĘ. Potrzebne są UMIEJĘTNOŚCI jej wykorzystania, często praktyczne. Ale i to nie wystarcza - ważne są również POSTAWY, gdy korzystamy z naszych umiejętności opartych na wiedzy. Jeśli chodzi o: > "rozwijanie kompetencji cyfrowych poprzez naukę programowania" cytat, który zapewne pochodzi z publikacji edukacyjnych > to domyślam się że głównie chodzi o szkolenie urzędnika w > posługiwaniu się jakimiś narzędziami cyfrowymi - co przyniesie > mu więcej uprawnień (a być może w domyśle podwyżkę pensji). to jest to, przepraszam, bezmyślnym posłużeniem się słownikowym znaczeniem kompetencji, nie uwzględniającym kontekstu i miejsca, skąd pochodzi cytat. W rozwijaniu kompetencji cyfrowych w edukacji, w tym poprzez naukę programowania, chodzi o przekazanie wiedzy /umożliwienie poznania, wykształcenie pewnych umiejętności (właśnie programowania), ale również o ukształtowanie postaw użytkowników cyfrowych urządzeń i metod, w tym wychowanie w zgodzie z normami prawnymi i społecznymi, dla dobra własnego i innych. Pozdrawiam, Maciej M Sysło =============== > Czy chodzi natomiast o podnoszenie "umiejętności cyfrowych w > społeczeństwie", to już nie jestem pewien. W dniu 2016-02-02 20:24, Andrzej Dyżewski napisał(a): > Dziękuję za tę opinię, > > Jeśli mogę się zabawić w proroka terminologicznego, to przypomnę, > że > > do 1939 roku działała Polska Akademia Umiejętności PAU > > po 1945 roku, gdy zawiał wiatr od Wschodu powstała Polska Akademia > Nauk (ostatnie słowo najlepiej akcentować na drugą sylabę) PAN > > obawiam się że po roku 2020 powstanie instytucja o nazwie Polska > Akademia Kompetencji - PAK > > (obym się mylił) > > /ady > > ------------------------- > > FROM: Bogdan Pilawski ####@####.#### > SENT: Tuesday, February 02, 2016 8:10 PM > TO: ST PTI > SUBJECT: Re: [st-pti] kompetencje cyfrowe a umiejętności > > Andrzej, > > to jest kolejna i wprowadzająca zamieszanie kalka z angielskiego, > wymyślona, tym razem, przez kadrowców. To oni również wymyślili > "aplikację" zamiast wniosku o przyjęcie do pracy. I nie mówi się > "wnioskuje" tylko ":aplikuje". Oba wspomniane tu przypadki są > bardziej bezsensowne, niż inne, gdyż od zawsze istnieją nasze > "umiejętności" i istnieje "wniosek", więc niczegoi nie trzeba było > wymyślać. Więc - zostaje, że to zwykłe snobowanie się na > angielszczyznę... > > Z najnowszych z tej działki są: onboarding i offboarding, czyli - > eufemistycznie - przyjęcie i zwolnienie z pracy, wraz z > towarzyszącymi formalnościami. A w ogóle już - i równie > eufemistycznie - nie mówi się "został zwolniony z pracy", tylko > "będzie kontynuować swoją karierę poza firmą", a jak sam odszedł > - to "postanowił kontynuować.swoją karierę poza firmą". > > Widać - nie tylko my chorujemy na angielszczyznę... > > pzdr. > > b. > > ------------------------- > > FROM: "Andrzej Dyżewski, pt" ####@####.#### > TO: 'ST PTI' ####@####.#### > SENT: Tuesday, 2 February 2016, 0:48 > SUBJECT: [st-pti] kompetencje cyfrowe a umiejętności > > wiem, to jest przede wszystkim kwestia stylu > > jednak pierwsze znaczenie słowa "kompetencja" to jest > > http://sjp.pwn.pl/szukaj/kompetencje.html [1] > > <zakres uprawnień urzędu lub urzędnika do zajmowania się > określonymi > sprawami i podejmowania dotyczących ich decyzji> > > dopiero drugie znaczenie to są "umiejętności". > > Dlatego jeśli się dowiaduję o > > "rozwijaniu kompetencji cyfrowych poprzez naukę programowania" > > to domyślam się że głównie chodzi o szkolenie urzędnika w > posługiwaniu się > jakimiś narzędziami cyfrowymi - co przyniesie mu więcej uprawnień > (a być > może w domyśle podwyżkę pensji). > > Czy chodzi natomiast o podnoszenie "umiejętności cyfrowych w > społeczeństwie", to już nie jestem pewien. > > /ady > > --- > ST-PTI. Lista dyskusyjna Sekcji Terminologicznej PTI. > Archiwum publiczne listy: http://lists.tldp.org/go.to?list=st-pti [2] > --- > > > > Links: > ------ > [1] http://sjp.pwn.pl/szukaj/kompetencje.html > [2] http://lists.tldp.org/go.to?list=st-pti -- http://mmsyslo.pl/ http://godzinakodowania.pl/ http://www.bobr.edu.pl/ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Subject:
Re: [st-pti] kompetencje cyfrowe a umiejętności
From: Grzes Plucinski ####@####.#### Date: 2 Feb 2016 23:40:32 +0000 Message-Id: <56B13EA4.3070505@grzes.com> W dniu 2016-02-02 o 00:48, Andrzej Dyżewski, pt pisze: kompetentny i umiejący to dwa różne pojęcia (analogicznie kompetencja i umiejętność) strywializuję: kawę zaparzyć (gorzej lub lepiej) umie chyba każdy ale zrobić to kompetentnie (czyli tak żeby rezultat był "super") to już trzeba baristy i tym się różni umiejętność od kompetencji analogicznie jest z programowaniem zaprogramować coś potrafi obecnie większość absolwentów liceów ale zrobić to tak, żeby było niezawodne, szybkie, deterministyczne, nie miało "dziur", nieprzewidzianych "ficzerów" i działało 100 na 100 - tego zapewne nie potrafi żaden absolwent szkoły średniej oni potrafią (umieją), ale nie są kompetentni. a na marginesie cyfra to jest 0,1,2... 9 (no w systemach np. szestastkowych jeszcze A,B,C,D,E,F) co to ma wspólnego z komputerami ? zakodowanie np. obrazu na ciąg dwóch stanów namagnesowania (dwóch poziomów energii) niewiele ma wspólnego z cyframi mniej więcej tyle samo co budowa mostów więc może warto by się zastanowić nad pojęciem "cyfryzacja" ? > wiem, to jest przede wszystkim kwestia stylu > > jednak pierwsze znaczenie słowa "kompetencja" to jest > > http://sjp.pwn.pl/szukaj/kompetencje.html > > > <zakres uprawnień urzędu lub urzędnika do zajmowania się określonymi > sprawami i podejmowania dotyczących ich decyzji> > > dopiero drugie znaczenie to są "umiejętności". > > Dlatego jeśli się dowiaduję o > > "rozwijaniu kompetencji cyfrowych poprzez naukę programowania" > > to domyślam się że głównie chodzi o szkolenie urzędnika w posługiwaniu się > jakimiś narzędziami cyfrowymi - co przyniesie mu więcej uprawnień (a być > może w domyśle podwyżkę pensji). > > Czy chodzi natomiast o podnoszenie "umiejętności cyfrowych w > społeczeństwie", to już nie jestem pewien. > > /ady > > > > > --- > ST-PTI. Lista dyskusyjna Sekcji Terminologicznej PTI. > Archiwum publiczne listy: http://lists.tldp.org/go.to?list=st-pti > --- > > -- Albert Einstein powiedział kiedyś, ''Arkę zbudowali amatorzy, a fachowcy... Titanica''. Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów - S. Lem ----------------------- niniejsza wiadomość jest podpisana cyfrowo kluczem PGP autentyczność podpisu można potwierdzić pobierając klucz publiczny z adresu: http://www.mainframe.pl/doc/klucze/0xC2C97382.key --> --> |
<type 'exceptions.IOError'> | Python 2.5.2: /usr/bin/python Fri May 10 03:10:56 2024 |
A problem occurred in a Python script. Here is the sequence of function calls leading up to the error, in the order they occurred.
/opt/ezmlm-browse-0.20/<string> in |
/opt/ezmlm-browse-0.20/main.py in main() |
424 |
425 if path is not None: |
426 main_path(path) |
427 else: |
428 main_form() |
global main_form = <function main_form at 0x8603c6c> |
/opt/ezmlm-browse-0.20/main.py in main_form() |
378 except ImportError: |
379 die(ctxt, "Invalid command") |
380 module.do(ctxt) |
381 |
382 def main(): |
module = <module 'commands.showthread' from '/opt/ezmlm-browse-0.20/commands/showthread.pyc'>, module.do = <function do at 0x860d764>, global ctxt = {'HTTP_X_FORWARDED_SERVER': 'glitch', 'HTTP_REFE... 'monthbythread', 'HTTP_ACCEPT_ENCODING': 'gzip'} |
/opt/ezmlm-browse-0.20/commands/showthread.py in do(ctxt={'HTTP_X_FORWARDED_SERVER': 'glitch', 'HTTP_REFE... 'monthbythread', 'HTTP_ACCEPT_ENCODING': 'gzip'}) |
9 ctxt.update(ezmlm.thread(ctxt[THREADID])) |
10 header(ctxt, 'Thread: ' + ctxt[SUBJECT], 'showthread') |
11 do_list(ctxt, 'msgs', ctxt[MSGSPERPAGE], ctxt[MESSAGES], |
12 lambda:sub_showmsg(ctxt, ctxt[MSGNUM])) |
13 footer(ctxt) |
global sub_showmsg = <function sub_showmsg at 0x86031ec>, ctxt = {'HTTP_X_FORWARDED_SERVER': 'glitch', 'HTTP_REFE... 'monthbythread', 'HTTP_ACCEPT_ENCODING': 'gzip'}, global MSGNUM = 'msgnum' |
/opt/ezmlm-browse-0.20/globalfns.py in do_list(ctxt={'HTTP_X_FORWARDED_SERVER': 'glitch', 'HTTP_REFE... 'monthbythread', 'HTTP_ACCEPT_ENCODING': 'gzip'}, name='msgs', perpage=10, values=[{'author': u'Bogdan Pilawski', 'authorid': 'jgakogopenmdafehekkn', 'date': '2 Feb 2016 19:09:04 +0000', 'month': 201602, 'msgnum': 730, 'subject': u'Re: kompetencje cyfrowe a umiej\u0119tno\u015bci', 'threadid': 'nobfekjolpliokniehif', 'timestamp': 1454440144.0}, {'author': u'Maciej M Sys\u0142o', 'authorid': 'heohpmnlhpofljagobhj', 'date': '2 Feb 2016 23:14:53 +0000', 'month': 201602, 'msgnum': 732, 'subject': u'Re: kompetencje cyfrowe a umiej\u0119tno\u015bci', 'threadid': 'nobfekjolpliokniehif', 'timestamp': 1454454893.0}, {'author': u'Grzes Plucinski', 'authorid': 'llfdmjmbmaechgcbedkl', 'date': '2 Feb 2016 23:40:32 +0000', 'month': 201602, 'msgnum': 733, 'subject': u'Re: kompetencje cyfrowe a umiej\u0119tno\u015bci', 'threadid': 'nobfekjolpliokniehif', 'timestamp': 1454456432.0}, {'author': u'Maciej M Sys\u0142o', 'authorid': 'heohpmnlhpofljagobhj', 'date': '2 Feb 2016 23:56:19 +0000', 'month': 201602, 'msgnum': 734, 'subject': u'Re: kompetencje cyfrowe a umiej\u0119tno\u015bci', 'threadid': 'nobfekjolpliokniehif', 'timestamp': 1454457379.0}, {'author': u'Grzes Plucinski', 'authorid': 'llfdmjmbmaechgcbedkl', 'date': '3 Feb 2016 08:40:51 +0000', 'month': 201602, 'msgnum': 735, 'subject': u'Re: kompetencje cyfrowe a umiej\u0119tno\u015bci', 'threadid': 'nobfekjolpliokniehif', 'timestamp': 1454488851.0}, {'author': u'Maciej M Sys\u0142o', 'authorid': 'heohpmnlhpofljagobhj', 'date': '3 Feb 2016 09:32:18 +0000', 'month': 201602, 'msgnum': 736, 'subject': u'Re: kompetencje cyfrowe a umiej\u0119tno\u015bci', 'threadid': 'nobfekjolpliokniehif', 'timestamp': 1454491938.0}, {'author': u'Grzes Plucinski', 'authorid': 'llfdmjmbmaechgcbedkl', 'date': '3 Feb 2016 10:46:02 +0000', 'month': 201602, 'msgnum': 737, 'subject': u'Re: kompetencje cyfrowe a umiej\u0119tno\u015bci', 'threadid': 'nobfekjolpliokniehif', 'timestamp': 1454496362.0}, {'author': u'Maciej M Sys\u0142o', 'authorid': 'heohpmnlhpofljagobhj', 'date': '3 Feb 2016 10:53:55 +0000', 'month': 201602, 'msgnum': 738, 'subject': u'Re: kompetencje cyfrowe a umiej\u0119tno\u015bci', 'threadid': 'nobfekjolpliokniehif', 'timestamp': 1454496835.0}, {'author': u'Grzes Plucinski', 'authorid': 'llfdmjmbmaechgcbedkl', 'date': '3 Feb 2016 11:39:20 +0000', 'month': 201602, 'msgnum': 739, 'subject': u'Re: kompetencje cyfrowe a umiej\u0119tno\u015bci', 'threadid': 'nobfekjolpliokniehif', 'timestamp': 1454499560.0}, {'author': u'Grzes Plucinski', 'authorid': 'llfdmjmbmaechgcbedkl', 'date': '3 Feb 2016 15:44:35 +0000', 'month': 201602, 'msgnum': 741, 'subject': u'Re: kompetencje cyfrowe a umiej\u0119tno\u015bci', 'threadid': 'nobfekjolpliokniehif', 'timestamp': 1454514275.0}], peritem=<function <lambda> at 0x860d8ec>) |
128 write(template % ctxt) |
129 if peritem: |
130 peritem() |
131 ctxt[ROW] += 1 |
132 |
peritem = <function <lambda> at 0x860d8ec> |
/opt/ezmlm-browse-0.20/commands/showthread.py in |
9 ctxt.update(ezmlm.thread(ctxt[THREADID])) |
10 header(ctxt, 'Thread: ' + ctxt[SUBJECT], 'showthread') |
11 do_list(ctxt, 'msgs', ctxt[MSGSPERPAGE], ctxt[MESSAGES], |
12 lambda:sub_showmsg(ctxt, ctxt[MSGNUM])) |
13 footer(ctxt) |
global sub_showmsg = <function sub_showmsg at 0x86031ec>, ctxt = {'HTTP_X_FORWARDED_SERVER': 'glitch', 'HTTP_REFE... 'monthbythread', 'HTTP_ACCEPT_ENCODING': 'gzip'}, global MSGNUM = 'msgnum' |
/opt/ezmlm-browse-0.20/globalfns.py in sub_showmsg(ctxt={'HTTP_X_FORWARDED_SERVER': 'glitch', 'HTTP_REFE... 'monthbythread', 'HTTP_ACCEPT_ENCODING': 'gzip'}, msgnum=733) |
229 format_timestamp(ctxt, ctxt) |
230 write(html('msg-header') % ctxt) |
231 rec_showpart(ctxt, msg, 0) |
232 write(html('msg-footer') % ctxt) |
233 ctxt.pop() |
global rec_showpart = <function rec_showpart at 0x86031b4>, ctxt = {'HTTP_X_FORWARDED_SERVER': 'glitch', 'HTTP_REFE... 'monthbythread', 'HTTP_ACCEPT_ENCODING': 'gzip'}, msg = <email.message.Message instance at 0x86681cc> |
/opt/ezmlm-browse-0.20/globalfns.py in rec_showpart(ctxt={'HTTP_X_FORWARDED_SERVER': 'glitch', 'HTTP_REFE... 'monthbythread', 'HTTP_ACCEPT_ENCODING': 'gzip'}, part=<email.message.Message instance at 0x86681cc>, partnum=1) |
205 else: |
206 for p in part.get_payload(): |
207 partnum = rec_showpart(ctxt, p, partnum+1) |
208 else: |
209 write(html('msg-sep') % ctxt) |
partnum = 1, global rec_showpart = <function rec_showpart at 0x86031b4>, ctxt = {'HTTP_X_FORWARDED_SERVER': 'glitch', 'HTTP_REFE... 'monthbythread', 'HTTP_ACCEPT_ENCODING': 'gzip'}, p = <email.message.Message instance at 0x866baec> |
/opt/ezmlm-browse-0.20/globalfns.py in rec_showpart(ctxt={'HTTP_X_FORWARDED_SERVER': 'glitch', 'HTTP_REFE... 'monthbythread', 'HTTP_ACCEPT_ENCODING': 'gzip'}, part=<email.message.Message instance at 0x866baec>, partnum=2) |
208 else: |
209 write(html('msg-sep') % ctxt) |
210 sub_showpart(ctxt, part) |
211 return partnum |
212 |
global sub_showpart = <function sub_showpart at 0x8603144>, ctxt = {'HTTP_X_FORWARDED_SERVER': 'glitch', 'HTTP_REFE... 'monthbythread', 'HTTP_ACCEPT_ENCODING': 'gzip'}, part = <email.message.Message instance at 0x866baec> |
/opt/ezmlm-browse-0.20/globalfns.py in sub_showpart(ctxt={'HTTP_X_FORWARDED_SERVER': 'glitch', 'HTTP_REFE... 'monthbythread', 'HTTP_ACCEPT_ENCODING': 'gzip'}, part=<email.message.Message instance at 0x866baec>) |
164 type = ctxt[TYPE] = part.get_content_type() |
165 ctxt[FILENAME] = part.get_filename() |
166 template = html('msg-' + type.replace('/', '-')) |
167 if not template: |
168 template = html('msg-' + type[:type.find('/')]) |
global template = <function template at 0x85fbe9c>, global html = <function html at 0x85fbed4>, type = 'application/pgp-signature', type.replace = <built-in method replace of str object at 0x866c448> |
/opt/ezmlm-browse-0.20/globalfns.py in html(name='msg-application-pgp-signature') |
40 |
41 def html(name): |
42 return template(name + '.html') |
43 |
44 def xml(name): |
global template = <function template at 0x85fbe9c>, name = 'msg-application-pgp-signature' |
/opt/ezmlm-browse-0.20/globalfns.py in template(filename='msg-application-pgp-signature.html') |
31 except IOError: |
32 if not _template_zipfile: |
33 _template_zipfile = zipfile.ZipFile(sys.argv[0]) |
34 try: |
35 f = _template_zipfile.open(n).read() |
global _template_zipfile = None, global zipfile = <module 'zipfile' from '/usr/lib/python2.5/zipfile.pyc'>, zipfile.ZipFile = <class zipfile.ZipFile at 0x8594a4c>, global sys = <module 'sys' (built-in)>, sys.argv = ['-c', '/opt/ezmlm-browse-0.20'] |
/usr/lib/python2.5/zipfile.py in __init__(self=<zipfile.ZipFile instance at 0x866816c>, file='-c', mode='r', compression=0, allowZip64=False) |
337 self.filename = file |
338 modeDict = {'r' : 'rb', 'w': 'wb', 'a' : 'r+b'} |
339 self.fp = open(file, modeDict[mode]) |
340 else: |
341 self._filePassed = 1 |
self = <zipfile.ZipFile instance at 0x866816c>, self.fp = None, builtin open = <built-in function open>, file = '-c', modeDict = {'a': 'r+b', 'r': 'rb', 'w': 'wb'}, mode = 'r' |
<type 'exceptions.IOError'>: [Errno 2] No such file or directory: '-c'
args =
(2, 'No such file or directory')
errno =
2
filename =
'-c'
message =
''
strerror =
'No such file or directory'