st-pti: Thread: czy ryzyko ma liczbę mnogą

[<<] [<] Page 1 of 2 [>] [>>]
Subject: czy ryzyko ma liczbę mnogą
From: "adydlapti" ####@####.####
Date: 7 May 2012 13:27:13 +0100

Coraz więcej ludzi twierdzi ze tak

A ja nie mogę się do tego przyzwyczaić

ad

Subject: RE: [st-pti] czy ryzyko ma liczbę mnogą
From: Dorożyński ####@####.####
Date: 7 May 2012 15:09:21 +0100

| From: adydlapti ####@####.####
| Sent: Monday, May 07, 2012 2:27 PM
/
| Coraz więcej ludzi twierdzi ze tak
|
| A ja nie mogę się do tego przyzwyczaić

Trzeba będzie. Jak przedsięwzięcie w rozdziale "Ryzyko" ma listę z dziesięciu pozycji, to jakoś nieporęcznie jest mówić - mamy ryzyko, zdefiniowane listą z dziesięciu pozycji, natomiast bardzo poręcznie jest powiedzieć - mamy dziesięć ryzyk. Ponadto wprawdzie sjp podaje, że blm (bez l.mn.), ale jako wzór odmiany wskazuje tabelę "rodzaj nijaki II - rzeczowniki, których temat kończy się na spółgłoski: k, g, ch" i przykładowo wskazuje "stoisko", mające l.mn.

	Pozdrowienia, Janusz Dorożyński

From: "adydlapti" ####@####.####
Date: 7 May 2012 15:32:38 +0100

Znam przypadki literaturowe, gdzie ryzyko wystepuje w formie ogólniejszej, jakościowej, zerojedynkowej, natomiast rozpisuje się je na analizę zagrożeń (wiele punktów).

I wtedy już nie ma kłopotu jak odmieniać.

Natomiast jeśli język ma na to samo znaczenie dwa słowa: ryzyko i zagrożenie, to zaczynamy się zastanawiać, czym ryzyko rózni się od zagrożenia (moim zdanim niczym), a potem tworzymy liczbę mnogą, bo zaczyna nam nie pasować.

ad

From: Marian ####@####.####
Date: 7 May 2012 15:51:48 +0100

Ale ryzyko (jak woda) ma tylko liczbę pojedynczą i trudno mówić o
'ryzykach', bo nawet jest to odbierane jak rydzyki.

Pozdrowienia, mq

adydlapti wrote:

> [...]
>
>Natomiast jeśli język ma na to samo znaczenie dwa słowa: ryzyko i zagrożenie, to zaczynamy się zastanawiać, czym ryzyko rózni się od zagrożenia (moim zdanim niczym), a potem tworzymy liczbę mnogą, bo zaczyna nam nie pasować.

Marian Kuraś -- Cracow Academy of Economics, -- Dept. for I.S.
e-mail -- ####@####.#### ####@####.#### --
####@####.#### ####@####.#### --- ####@####.####
####@####.#### -- e-mail
http://www.ki.ae.krakow.pl/~kurasm
+48 (12) 293 5235 --- ph.: tel.|fax --- +48 (12) 293 5047
Effort and Good Will are Nothing Unless They bring Success

From: Dorożyński ####@####.####
From: "Piotr W. Fuglewicz" ####@####.####
Date: 7 May 2012 23:11:39 +0100

Większość blmów pochodzi z nieszanowanego dziś, choć wznawianego
trzytomowego SJP prof. Szymczaka (ostatni aneks 1995). Dogmatycznie
uznawał on, że pojęcia abstrakcyjne liczby mnogiej nie maja. Ponieważ
przestrzeganie tej zasady utrudnia użytkownikom stosowanie języka – nie
jest ona słuszna. W moich słownikach blmy zostały wytrzebione, za ustną
zgodą prof. prof. Bralczyka i Markiewicza.

Pozdrawiam
PWF

From: "adydlapti" ####@####.####
Date: 7 May 2012 23:24:43 +0100

A jak się prof. prof. Bralczykowie i Markiewiczowie zapatrują na blp-y?

Obserwuję je ostatnio na przykładzie kariery słowa "aktywo".

Czekam kiedy się pojawi:

"imponderabilio" i oczywiście

"drzwio"

Oraz

"nożyc"

ady

From: Dorożyński ####@####.####
Date: 8 May 2012 07:50:17 +0100

/
| Obserwuję je ostatnio na przykładzie kariery słowa "aktywo".

Lp. to "aktyw" :-))

JDo

From: Marian ####@####.####
Date: 8 May 2012 11:22:04 +0100

Andrzeju,

LITOŚCI! prof. Bralczyk jest jednoosobową i liczącą się FIRMĄ  jakoż i
prof.. Markiewicz.
Od wielu już lat p. A.Michnik nie występuje w liczbie mnogiej a
nieżyjący p. J.Kuroń jest w liczbie pojedynczej nie tylko dlatego, że
już nie żyje. My po prostu nie stosujemy tow. Gomólki wzorców pisania o
'wrogach' i im podobnych indywiduów w liczbie mnogiej.

the only one mq

From: Grzes Plucinski ####@####.####
Date: 8 May 2012 11:42:28 +0100

W dniu 2012-05-08 12:21, Marian Kuraś pisze:
> Andrzeju,
>
> LITOŚCI! prof. Bralczyk jest jednoosobową _i liczącą się FIRMĄ_  jakoż
> i prof.. Markiewicz.
> Od wielu już lat p. A.Michnik nie występuje w liczbie mnogiej

nie doceniasz współczesnych publicystów
teksty o wrogich ludowi Michnikach nadal występują
choć jak na razie nie z trybuny rządowej

ale co do sejmowej to już bym taki pewien nie był... :-)

> a nieżyjący p. J.Kuroń jest w liczbie pojedynczej nie tylko dlatego,
> że już nie żyje. My po prostu nie stosujemy tow. Gomólki wzorców
> pisania o 'wrogach' i im podobnych indywiduów w liczbie mnogiej.
a tak bardziej serio, zarówno Michnik jak i Kuroń
bardzo często występowali w liczbie mnogiej ze względu na swoją rodzinę
i obejmowanie wypowiedzią kilku Michników i kilku Kuroniów - faktycznie
liczby mnogiej

również pojedynczy i do tego jedyny w swoim rodzaju :-)
GP

--
Albert Einstein powiedział kiedyś, ''Arkę zbudowali amatorzy, a fachowcy... Titanica''.
-----------------------

--> -->

<type 'exceptions.IOError'>
Python 2.5.2: /usr/bin/python
Sat May 4 06:51:43 2024

A problem occurred in a Python script. Here is the sequence of function calls leading up to the error, in the order they occurred.

 /opt/ezmlm-browse-0.20/<string> in ()
 /opt/ezmlm-browse-0.20/main.py in main()
  424
  425         if path is not None:
  426                 main_path(path)
  427         else:
  428                 main_form()
global main_form = <function main_form at 0x88b6c6c>
 /opt/ezmlm-browse-0.20/main.py in main_form()
  378         except ImportError:
  379                 die(ctxt, "Invalid command")
  380         module.do(ctxt)
  381
  382 def main():
module = <module 'commands.showthread' from '/opt/ezmlm-browse-0.20/commands/showthread.pyc'>, module.do = <function do at 0x88b9d4c>, global ctxt = {'HTTP_X_FORWARDED_SERVER': 'glitch', 'HTTP_REFE... 'monthbythread', 'HTTP_ACCEPT_ENCODING': 'gzip'}
 /opt/ezmlm-browse-0.20/commands/showthread.py in do(ctxt={'HTTP_X_FORWARDED_SERVER': 'glitch', 'HTTP_REFE... 'monthbythread', 'HTTP_ACCEPT_ENCODING': 'gzip'})
    9         ctxt.update(ezmlm.thread(ctxt[THREADID]))
   10         header(ctxt, 'Thread: ' + ctxt[SUBJECT], 'showthread')
   11         do_list(ctxt, 'msgs', ctxt[MSGSPERPAGE], ctxt[MESSAGES],
   12                         lambda:sub_showmsg(ctxt, ctxt[MSGNUM]))
   13         footer(ctxt)
global sub_showmsg = <function sub_showmsg at 0x88b61ec>, ctxt = {'HTTP_X_FORWARDED_SERVER': 'glitch', 'HTTP_REFE... 'monthbythread', 'HTTP_ACCEPT_ENCODING': 'gzip'}, global MSGNUM = 'msgnum'
 /opt/ezmlm-browse-0.20/globalfns.py in do_list(ctxt={'HTTP_X_FORWARDED_SERVER': 'glitch', 'HTTP_REFE... 'monthbythread', 'HTTP_ACCEPT_ENCODING': 'gzip'}, name='msgs', perpage=10, values=[{'author': u'adydlapti', 'authorid': 'jmlpmniggblgkigiplmb', 'date': '7 May 2012 13:27:13 +0100', 'month': 201205, 'msgnum': 139, 'subject': u'czy ryzyko ma liczb\u0119 mnog\u0105', 'threadid': 'igekhbdddmdgdnofkbml', 'timestamp': 1336393633.0}, {'author': u'Doro\u017cy\u0144ski Janusz', 'authorid': 'meeomnoioihlbbpggjej', 'date': '7 May 2012 15:09:21 +0100', 'month': 201205, 'msgnum': 140, 'subject': u'Re: czy ryzyko ma liczb\u0119 mnog\u0105', 'threadid': 'igekhbdddmdgdnofkbml', 'timestamp': 1336399761.0}, {'author': u'adydlapti', 'authorid': 'jmlpmniggblgkigiplmb', 'date': '7 May 2012 15:32:38 +0100', 'month': 201205, 'msgnum': 141, 'subject': u'Re: czy ryzyko ma liczb\u0119 mnog\u0105', 'threadid': 'igekhbdddmdgdnofkbml', 'timestamp': 1336401158.0}, {'author': u'Marian Kura\u015b', 'authorid': 'fdhdlcckdlblollhalbj', 'date': '7 May 2012 15:51:48 +0100', 'month': 201205, 'msgnum': 142, 'subject': u'Re: czy ryzyko ma liczb\u0119 mnog\u0105', 'threadid': 'igekhbdddmdgdnofkbml', 'timestamp': 1336402308.0}, {'author': u'Doro\u017cy\u0144ski Janusz', 'authorid': 'meeomnoioihlbbpggjej', 'date': '7 May 2012 22:50:40 +0100', 'month': 201205, 'msgnum': 143, 'subject': u'Re: czy ryzyko ma liczb\u0119 mnog\u0105', 'threadid': 'igekhbdddmdgdnofkbml', 'timestamp': 1336427440.0}, {'author': u'Piotr W. Fuglewicz', 'authorid': 'mkagakddepjaccfbmcpd', 'date': '7 May 2012 23:11:39 +0100', 'month': 201205, 'msgnum': 144, 'subject': u'Re: czy ryzyko ma liczb\u0119 mnog\u0105', 'threadid': 'igekhbdddmdgdnofkbml', 'timestamp': 1336428699.0}, {'author': u'adydlapti', 'authorid': 'jmlpmniggblgkigiplmb', 'date': '7 May 2012 23:24:43 +0100', 'month': 201205, 'msgnum': 145, 'subject': u'Re: czy ryzyko ma liczb\u0119 mnog\u0105', 'threadid': 'igekhbdddmdgdnofkbml', 'timestamp': 1336429483.0}, {'author': u'Doro\u017cy\u0144ski Janusz', 'authorid': 'meeomnoioihlbbpggjej', 'date': '8 May 2012 07:50:17 +0100', 'month': 201205, 'msgnum': 146, 'subject': u'Re: czy ryzyko ma liczb\u0119 mnog\u0105', 'threadid': 'igekhbdddmdgdnofkbml', 'timestamp': 1336459817.0}, {'author': u'Marian Kura\u015b', 'authorid': 'fdhdlcckdlblollhalbj', 'date': '8 May 2012 11:22:04 +0100', 'month': 201205, 'msgnum': 147, 'subject': u'Re: czy ryzyko ma liczb\u0119 mnog\u0105', 'threadid': 'igekhbdddmdgdnofkbml', 'timestamp': 1336472524.0}, {'author': u'Grzes Plucinski', 'authorid': 'llfdmjmbmaechgcbedkl', 'date': '8 May 2012 11:42:28 +0100', 'month': 201205, 'msgnum': 148, 'subject': u'Re: czy ryzyko ma liczb\u0119 mnog\u0105', 'threadid': 'igekhbdddmdgdnofkbml', 'timestamp': 1336473748.0}], peritem=<function <lambda> at 0x88b995c>)
  128                 write(template % ctxt)
  129                 if peritem:
  130                         peritem()
  131                 ctxt[ROW] += 1
  132
[...]
 /opt/ezmlm-browse-0.20/globalfns.py in sub_showmsg(ctxt={'HTTP_X_FORWARDED_SERVER': 'glitch', 'HTTP_REFE... 'monthbythread', 'HTTP_ACCEPT_ENCODING': 'gzip'}, msgnum=148)
  229         format_timestamp(ctxt, ctxt)
  230         write(html('msg-header') % ctxt)
  231         rec_showpart(ctxt, msg, 0)
  232         write(html('msg-footer') % ctxt)
  233         ctxt.pop()
global rec_showpart = <function rec_showpart at 0x88b61b4>, ctxt = {'HTTP_X_FORWARDED_SERVER': 'glitch', 'HTTP_REFE... 'monthbythread', 'HTTP_ACCEPT_ENCODING': 'gzip'}, msg = <email.message.Message instance at 0x8915d4c>
 /opt/ezmlm-browse-0.20/globalfns.py in rec_showpart(ctxt={'HTTP_X_FORWARDED_SERVER': 'glitch', 'HTTP_REFE... 'monthbythread', 'HTTP_ACCEPT_ENCODING': 'gzip'}, part=<email.message.Message instance at 0x8915d4c>, partnum=4)
  205                 else:
  206                         for p in part.get_payload():
  207                                 partnum = rec_showpart(ctxt, p, partnum+1)
  208         else:
  209                 write(html('msg-sep') % ctxt)
partnum = 4, global rec_showpart = <function rec_showpart at 0x88b61b4>, ctxt = {'HTTP_X_FORWARDED_SERVER': 'glitch', 'HTTP_REFE... 'monthbythread', 'HTTP_ACCEPT_ENCODING': 'gzip'}, p = <email.message.Message instance at 0x892094c>
 /opt/ezmlm-browse-0.20/globalfns.py in rec_showpart(ctxt={'HTTP_X_FORWARDED_SERVER': 'glitch', 'HTTP_REFE... 'monthbythread', 'HTTP_ACCEPT_ENCODING': 'gzip'}, part=<email.message.Message instance at 0x892094c>, partnum=5)
  208         else:
  209                 write(html('msg-sep') % ctxt)
  210                 sub_showpart(ctxt, part)
  211         return partnum
  212
global sub_showpart = <function sub_showpart at 0x88b6144>, ctxt = {'HTTP_X_FORWARDED_SERVER': 'glitch', 'HTTP_REFE... 'monthbythread', 'HTTP_ACCEPT_ENCODING': 'gzip'}, part = <email.message.Message instance at 0x892094c>
 /opt/ezmlm-browse-0.20/globalfns.py in sub_showpart(ctxt={'HTTP_X_FORWARDED_SERVER': 'glitch', 'HTTP_REFE... 'monthbythread', 'HTTP_ACCEPT_ENCODING': 'gzip'}, part=<email.message.Message instance at 0x892094c>)
  164         type = ctxt[TYPE] = part.get_content_type()
  165         ctxt[FILENAME] = part.get_filename()
  166         template = html('msg-' + type.replace('/', '-'))
  167         if not template:
  168                 template = html('msg-' + type[:type.find('/')])
global template = <function template at 0x88aee9c>, global html = <function html at 0x88aeed4>, type = 'application/pgp-signature', type.replace = <built-in method replace of str object at 0x8921448>
 /opt/ezmlm-browse-0.20/globalfns.py in html(name='msg-application-pgp-signature')
   40
   41 def html(name):
   42         return template(name + '.html')
   43
   44 def xml(name):
global template = <function template at 0x88aee9c>, name = 'msg-application-pgp-signature'
 /opt/ezmlm-browse-0.20/globalfns.py in template(filename='msg-application-pgp-signature.html')
   31         except IOError:
   32                 if not _template_zipfile:
   33                         _template_zipfile = zipfile.ZipFile(sys.argv[0])
   34                 try:
   35                         f = _template_zipfile.open(n).read()
 /usr/lib/python2.5/zipfile.py in __init__(self=<zipfile.ZipFile instance at 0x8915e6c>, file='-c', mode='r', compression=0, allowZip64=False)
  337             self.filename = file
  338             modeDict = {'r' : 'rb', 'w': 'wb', 'a' : 'r+b'}
  339             self.fp = open(file, modeDict[mode])
  340         else:
  341             self._filePassed = 1
self = <zipfile.ZipFile instance at 0x8915e6c>, self.fp = None, builtin open = <built-in function open>, file = '-c', modeDict = {'a': 'r+b', 'r': 'rb', 'w': 'wb'}, mode = 'r'

<type 'exceptions.IOError'>: [Errno 2] No such file or directory: '-c'
      args = (2, 'No such file or directory')
      errno = 2
      filename = '-c'
      message = ''