st-pti: informatyka, Compter Science, Information Technology i inne ----------------------- FW: pytanie podstawowe

Next by date: 10 Sep 2016 00:21:12 +0100 Re: informatyka, Compter Science, Information Technology i inne ----------------------- FW: pytanie podstawowe, Maciej M Sysło
Next in thread: 10 Sep 2016 00:21:12 +0100 Re: informatyka, Compter Science, Information Technology i inne ----------------------- FW: pytanie podstawowe, Maciej M Sysło

Subject: informatyka, Compter Science, Information Technology i inne ----------------------- FW: pytanie podstawowe
From: Andrzej Dyżewski, ####@####.####
Date: 10 Sep 2016 00:21:12 +0100

Takie oto pytanie postawił

[...]

Ogólnopolski Koordynator ECDL

> Pytanie z rodzaju podstawowych dla naszego fachu:>
> Czy INFORMATYKA –to:
>
> Computer Science?
>
> Information Processing?
>
> Information Technology?
>
> Informatics?
>
> Czy też który z tych terminów jest najbliższy istocie
> informatyki….(wszystkie 4 bywają używane).

[... ]

[...]
Francuskie to jest informatique i to jest 1:1 informatyka. Informatics spotkałem w nie-akademickich publikacjach amerykańskich. Z kolei Information Processing występuje chyba tylko w oficjalnej angielskiej nazwie naszego Towarzystwa. Computer Science to bardziej akademickie a IT bardziej w zastosowaniach praktycznych.
Choć spotkałem w oficjalnym tłumaczeniu dokumentów unijnych że digital competence to kompetencje informatyczne....

Pozdrawiam

[...]
Ogólnopolski Koordynator ECDL