st-pti: Re: [elka] Biuletyn PTI - nowy numer we wrześniu

Subject: RE: [st-pti] RE: [elka] Biuletyn PTI - nowy numer we wrześniu
From: Andrzej Dyżewski, ####@####.####
Date: 27 Jul 2016 23:05:54 +0100

Hmm,

już kilka razy przywoływałem przykłady klawiatury fortepianowej, na której nie gra się jednym palcem, chociaż pewnie by można. Gdy piszemy na klawiaturze komputera, to prosta psychologia podpowiada, że jeśli nie zepchniemy tej czynności w podświadomość (poprzez techniki pisania bezwzrokowego, skróty klawiszowe itp.), to pewna ilość naszych szarych komórek jest angażowana w analizę JAK a nie CO napisać. Stąd TEŻ mając mniej komórek do dyspozycji generujemy więcej błędów. Oczywiście przyczyn jest wiele. Co Kolega słusznie wskazał.

Swoją drogą dziwię się, że - z tego co wiem - w kursach ECDL nie uczy się pisania bezwzrokowego. To trochę tak jakby kandydatów na kierowców uczyć zasad działania silnika, bez pokazania jak zmieniać biegi i gdzie włączyć światło przeciwmgielne.