st-pti: Re: [klio] FW: 25 lat Raportu PTI z 1991 - edukaca informatyczna

Subject: RE: [klio] FW: 25 lat Raportu PTI z 1991 - edukaca informatyczna
From: Maciej M ####@####.####
Date: 26 Jul 2016 10:46:40 +0100

Koledzy,

Konsultacje w sprawie nowej podstawy informatyki zostały ogłoszone
na stronie MEN i były prowadzone przez stronę MEN. Konsultacje były
szeroko propagowane, m.in. na liście klio. Otrzymaliśmy blisko
100 głosów, często bardzo obszernych. W zdecydowanej większości
propozycja nowej podstawy została przyjęta bardzo przychylnie przez
respondentów. Uwzględniliśmy uwagi w aktualnej wersji.

O konsultacjach zostały poinformowane wszystkie instytucje, które
znajdują się na odpowiedniej liście MEN, w tym PTI i PIIT, jak i
ZNP itd. Otrzymaliśmy opinię z PTI, ale nie z PIIT.

Zdecydowana większość opinii pochodziła od nauczycieli, którzy
w pierwszym rzędzie będą "wykonawcami", jak i beneficjentami zmian.
Było nieco głosów z uczelni, ale z przemysłu czy innych zastosowań
nie odezwał się NIKT. A przecież te zmiany - piszemy o tym w preambule
- mają również na celu wczesne przygotowanie uczniów do wyboru
dalszej drogi kształcenia i kariery związanej z informatyką i jej
zastosowaniami.

Pozdrawiam, Maciej M Sysło

>>> http://godzinakodowania.pl/