st-pti: Re: kompetencje cyfrowe a umiejętności

Subject: Re: [st-pti] kompetencje cyfrowe aumiejętności
From: Maciej M ####@####.####
Date: 3 Feb 2016 09:32:18 +0000

Z jednej strony:
"zapis zero-jedynkowy to matematyczny model tego co się
dzieje w komputerze"
a z drugiej:
"informatyka zawłaszczyła sobie prawem kaduka pojęcie
"cyfryzacja""

Dijkstra: Informatyka jest w takim samym stopniu nauką
o komputerach, jak biologia jest nauką o mikroskopach,
a astronomia - nauką o teleskopach.

Ale jednak ...

Nie jestem specjalnie zwolennikiem "cyfryzacji" wszystkiego,
ale w świecie informacji tak się dzieje, a za tym podążają
wszystkie branże korzystające z informacji, czyli wszystkie
i wszyscy. Nie tylko informatyka używa tego określenia.

Maciej M Sysło

http://godzinakodowania.pl/
http://www.bobr.edu.pl/