st-pti: Re: informatyczny zasób referencyjny...

Subject: Re: [st-pti] informatycznyzasób referencyjny...
From: Maciej M ####@####.####
Date: 28 Jan 2016 21:41:43 +0000

W odpowiedzi, poniższy list od prof. Miodka:

Drogi Maćku! Wszystko to się kręci wokół słowa wyjściowego - łac.
computus "rachunek", od którego pochodził w dawnej polszczyźnie komput -
"poczet, liczba, stan liczebny - zwłaszcza wojska" (stąd nawet wojsko
komputowe). Na tym rdzeniu komput można więc słowotwórczo działać i w
tym kontekście nie widzę przeszkód w uprawianiu komputyki. Ostatecznie
to Wasze środowisko zadecyduje, który z tych terminów się przyjmie. To
tyle na razie. Najserdeczniej Cię pozdrawiam Janek Miodek

mmsyslo

http://godzinakodowania.pl/
http://www.bobr.edu.pl/