st-pti: FW: [klio] ZG PTI: Upowszechnienie terminu gigadane

Subject: RE: [klio] ZG PTI: Upowszechnienie terminu gigadane
From: Andrzej Dyżewski, ####@####.####
Date: 13 Oct 2015 22:20:39 +0100

Megadane jest po francusku, ale funkcjonuje też w Europie próba forsowania danych masowych.

//ady

Hiszpański

El Big Data o Datos masivos es un concepto que hace referencia a la acumulación masiva de datos y a los procedimientos usados para identificar patrones recurrentes dentro de esos datos.

Rosyjski

Большие данные (англ. <https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%BD%D0%B3%D0%BB%D0%B8%D0%B9%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B9_%D1%8F%D0%B7%D1%8B%D0%BA>  big data)

Francuski

Les big data, littéralement les « grosses données », ou mégadonnées (recommandé3 <https://fr.wikipedia.org/wiki/Big_data#cite_note-3> ), parfois appelées données massives4 <https://fr.wikipedia.org/wiki/Big_data#cite_note-4> ,

Niemiecki

Big Data [ <https://de.wikipedia.org/wiki/Liste_der_IPA-Zeichen> ˈbɪɡ ˈdeɪtə] (von englisch <https://de.wikipedia.org/wiki/Englische_Sprache>  big „groß“ und data „Daten“) bezeichnet Datenmengen <https://de.wikipedia.org/wiki/Daten> , die zu groß oder zu komplex sind oder sich zu schnell ändern, um sie mit händischen und klassischen Methoden der Datenverarbeitung <https://de.wikipedia.org/wiki/Datenverarbeitung>  auszuwerten. Der traditionellere Begriff im Deutschen ist Massendaten.

  _____

From:                         Dorożyński Janusz (4-webd) ####@####.####

Date sent:                  Tue, 13 Oct 2015 22:38:48 +0200

Send reply to:             ####@####.####

  _____

* Wewnętrzna lista dyskusyjna sekcji historycznej Polskiego Towarzystwa Informatycznego
* Informacje o liście oraz o tym jak się zapisać i wypisać:
https://lista.pti.org.pl/sympa/info/klio
* Załšczniki do mejli na listę nie mogš przekraczać w sumie 20 MiB
* Dyskusje muszš być zgodne z normami współżycia społecznego oraz statutu PTI