st-pti: hejter

Subject: RE: [st-pti] hejter
From: Dorożyński ####@####.####
Date: 13 Mar 2014 14:56:59 +0000

/
| Doroszewski w swoim monumentalnym dziele podaje że jest to słowo
przestarzałe.

Bywały już powroty słów :-)) .

/ Chociaż na blogach wiele nienawiści bezinteresownej, która mnie się
kojarzy bardziej
| właśnie ze zrzędzeniem.

Jednak dla mnie zrzędzenie jest nawet trochę sympatyczne, trochę
podtatusiałe, takie "o rety", "kiedyż to się skończy", 'i znowuż to samo" -
często bywa ogólne, w przestrzeń, bezosobowe i bezadresowe, i w zasadzie
mało- lub nieszkodliwe, z takim poczuciem znużenia sytuacją, a nie innymi
ludźmi.

A nienawiść - o nie, ta jest zaadresowana absolutnie dokładnie, i z takim
potencjałem uczuć, że gdyby mogły, to by anihilowały obiekt ataku - choć, to
dla nienawistnika za mało, anihilacja jest błyskawiczna i bezbolesna dla
unicestwianego, a ma się przecież w swych męczarniach wić i skręcać i nie
tylko.

Z innych zamienników przez chwilę myślałem o zołzie, ale nie pasuje ;-)) .

JDo