st-pti: Wikipedia nie dopuszcza obsługi haseł pisanych z małej litery

Subject: RE: [st-pti] Wikipedia nie dopuszcza obsługi haseł pisanych z małej litery
From: Dorożyński ####@####.####
Date: 20 Nov 2012 09:25:01 +0000

/
| i jak tu nie narzekać na amatorszczyznę tego ważnego skądinąd projektu

Dlaczego zaraz amatorszczyzna?

https://www.mediawiki.org/wiki/Manual:Title.php#Canonical_forms

https://www.mediawiki.org/wiki/Manual:LocalSettings.php#Force_capital_links

"Alternatively page names can start with a lowercase letter, in addition to
the possibilities of starting with a capital, a digit, etc. For that you
must adjust the $wgCapitalLinks variable. Setting it to false allows
lowercase characters, true chooses the default behaviour.'

Wikisłownik właśnie ma taka konfigurację - nazwy haseł mogą i rozpoczynają
się mała literą ( http://pl.wiktionary.org/wiki/woda )

Natomiast dlaczego dla W. zastosowano i nadal utrzymuje się wymuszanie
pierwszej wielkiej litery (ta kanonizacja nie jest szerzej wyjaśniona,
ponadto wikisłownik dowodzi, że musu nie ma), to nie wiem. W takiej sytuacji
stosuje się obejścia, w postaci szablonu {{mała literą}}, ale to nie ma
wpływu na strony kategorii.

Tu jest jakieś wyjaśnienie, ale też mało szczegółowe:

http://python.eventscripts.com/pages/MediaWiki_Naming_conventions_%28technic
al_restrictions%29#Lower_case_first_letter

	Pozdrowienia, Janusz Dorożyński