st-pti: Re: w sprawie mejla i nie tylko

Subject: Re: [st-pti] w sprawie mejla i nie tylko
From: Grzes Plucinski ####@####.####
Date: 10 Apr 2018 23:58:52 +0100

komuś coś się pomyliło

to nie jest użyanie miejscownika tylko biernika

i personifikacja

biernik - Kogo ? co ?

wysłałem co - SMS

wysłałem kogo SMS-a

wysłałem mejla to jest personifikacja meila

albo raczej brak wiedzy, że biernik w zależności od tego czego dotyczy
ma inną formę

bo np.

kogo widzę - Kota (mojego kota, domownika - a więc Kogo)

co widzę - kota (obcego jakiegoś tam burasa) -  i dalej kota :-)

ale już co jem : banan  - chociaż mnóstwo ludzi mówi banana (wcale nie w
mianowniku - czego ? tylko w bierniku Kogo ? )

za to nie słyszałem, żeby ktoś powiedział jem jabłka (na pojedyncze
jabłko) tylko zawsze jem jabłko - zapewne słowo bardziej zakorzenione w
języku

GP