st-pti: czy ryzyko ma liczbę mnogą

Subject: Re: [st-pti] czy ryzyko maliczbę mnogą
From: "Piotr W. Fuglewicz" ####@####.####
Date: 7 May 2012 23:11:39 +0100

Większość blmów pochodzi z nieszanowanego dziś, choć wznawianego
trzytomowego SJP prof. Szymczaka (ostatni aneks 1995). Dogmatycznie
uznawał on, że pojęcia abstrakcyjne liczby mnogiej nie maja. Ponieważ
przestrzeganie tej zasady utrudnia użytkownikom stosowanie języka – nie
jest ona słuszna. W moich słownikach blmy zostały wytrzebione, za ustną
zgodą prof. prof. Bralczyka i Markiewicza.

Pozdrawiam
PWF