st-pti: Re: Wyniki ANKIETY terminologicznej

Subject: Re: [st-pti] WBI: Wyniki ANKIETY terminologicznej
From: Maciej M. ####@####.####
Date: 27 Feb 2018 15:23:51 +0000

Wacławie,

Wynik przewidywalny - mala zgodność, ale tej nie oczekiwałbym. Myślę, że
większość proponujących ma głębokie uzasadnienie swojej propozycji i nie
widzę kłopotów, jeśli stosujemy rożne, ale zbliżone terminy na to samo lub
podkładamy różne znaczenia pod ten sam termin. Jedna propozycja wydaje się
trudna do przeforsowania - technika informacyjna na information technology.
Co zrobisz z tą mnogością użyć technologii informacyjnej w dokumentach
rządowych, oficjalnych, edukacyjnych i innych. Czy nie lepiej skłonić się
ku znaczeniu, które opisałem, popiera również prof. Miodek.

Technika, to jednak technika, za pomocą narzędzi typu młotek, kowadło,
imadło itp. A technologia na ogół wymaga subtelniejszych narzędzi, takich
jak komputer. Co więcej, materiałem dla tej technologii jest informacja,
trudniej obrabiana młotkiem. I faktycznie, z informacją są związane
procesy, czyli bardziej technologia niż technika jej obrąbki.

Pozdrawiam, Maciek

W dniu 27 lutego 2018 11:09 użytkownik Waclaw Iszkowski ####@####.####