st-pti: Re: w odpowiedzi dla Wacława

Subject: RE: w odpowiedzi dla Wacława
From: Andrzej Dyżewski, ####@####.####
Date: 21 May 2017 04:52:58 +0100

FYI

[...]

No trudno,
Oczywiście każdy ma prawo patrzeć na dany problem swoimi oczami, ale:

Proszę sobie spojrzeć na stronę:  http://psz.praca.gov.pl/rynek-pracy/bazy-danych/klasyfikacja-zawodow-i-specjalnosci
Co należy zrobić aby dodać nowy zawód - niewiele, tym bardziej ze zawód informatyka można zdefiniować w deskryptorach nawet z lat 80-tych.
Rzeczywiście wprowadzenie całej nowej grupy 4-ro cyfrowej może być problemem, bo nie ma jej w ISCO-08, ale też taką potrzebę widzą członkowie Komitetu Informatyki PAN.
I naprawdę warto się przekonać do tezy, że formalnie powinien istnieć zawód informatyka - gdy mamy kilkadziesiąt uczelni kształcących na kierunku informatyka.
Co więcej ten zawód jest i będzie coraz bardziej potrzebny w dobie rosnącego zagrożenia informatycznego - a tutaj już rzeczywiście może przegnę nieco - a jeżeli ktoś z ukończonymi studiami informatycznymi tego nie rozumie to rzeczywiście nie jest wart tego tytułu.

Co do terminologii - to zgadzanie się aby jakiś dziennikarz z gimbazy czy przemęczony tłumacz definiował terminologię informatyczną bardzo źle świadczy o danym środowisku naukowym. Oczywiście jestem przytomny i nie chcę aby ZG PTI finansowało cały słownik - wystarczy tylko kilka - kilkanaście PODSTAWOWYCH terminów - nawet je wymieniłem. A to nie są jakieś ogromne koszty, tym bardziej, że właśnie taka organizacja jak PTI powinna o dbać o merytoryczną poprawność podstawowych, powszechnie używanych terminów.

Dobrze, że się co do reszty zgadzamy.
A może by tak inni się odezwali, szczególnie ci, którzy myślą podobnie.
Jak widać potrzebuję  LIKE UPów ( a jak to powinno być po polsku?) Wacław

Date: Thu, 18 May 2017 09:06:12 +0200
From: Wacław Iszkowski ####@####.####

Drogie Delegatki i Delegaci O/Maz.
Przepraszam, że odpowiadam do wszystkich, ale korzystając z tej okazji chciałbym pokazać (w załączeniu), póki co, swoją listę wniosków do Zjazdu PTI.
Byłoby miło, jakbym uzyskał do niej Wasze uwagi, opinie i poparcie.
Jak ktoś ma jakieś pytania czy wątpliwości - chętnie je objaśnię.
Z poważaniem
Wacław Iszkowski - delegat