st-pti: Thread: jaki przyimek - na Wikipedii czy w Wikipedii

[<<] [<] Page 1 of 2 [>] [>>]
Subject: jaki przyimek - na Wikipedii czy w Wikipedii
From: Andrzej Dyżewski, ####@####.####
Date: 17 Apr 2018 16:41:11 +0100

Jestem świeżo po wykładzie Dariusza Jemielniaka o kulturze Wikipedii

https://www.facebook.com/groups/PTIOMAZ/permalink/1686766494705494/?comment_
id=1690737374308406
<https://www.facebook.com/groups/PTIOMAZ/permalink/1686766494705494/?comment
_id=1690737374308406&notif_id=1523953746930789&notif_t=group_comment_mention
&ref=notif>
&notif_id=1523953746930789&notif_t=group_comment_mention&ref=notif

Autora książki Common Knowledge?: An Ethnography of Wikipedia (chyba
istnieje tłumaczenie polskie)

Stanford University Press, May 14, 2014 - Business & Economics - 293 pages

In Common Knowledge?, Dariusz Jemielniak draws on his academic expertise and
years of active participation within the Wikipedia community to take readers
inside the site, illuminating how it functions and deconstructing its
distinctive organization. Against a backdrop of misconceptions about its
governance, authenticity, and accessibility, Jemielniak delivers the first
ethnography of Wikipedia, revealing that it is not entirely at the mercy of
the public: instead, it balances open access and power with a unique
bureaucracy that takes a page from traditional organizational forms. Along
the way, Jemielniak incorporates fascinating cases that highlight the tug of
war among the participants as they forge ahead in this pioneering
environment.

https://books.google.com/books?id=hBpuAwAAQBAJ
<https://books.google.com/books?id=hBpuAwAAQBAJ&printsec=frontcover&dq=jemie
lniak&hl=en&sa=X&ei=oz74U-LYJo3PaLvEgbgC&redir_esc=y#v=onepage&q=jemielniak&
f=false>
&printsec=frontcover&dq=jemielniak&hl=en&sa=X&ei=oz74U-LYJo3PaLvEgbgC&redir_
esc=y#v=onepage&q=jemielniak&f=false

Autor/prelegent stale podczas swojego wykładu używał sformułowania "NA"
Wikipedii

gdy go zapytałem dlaczego nie "W" Wikipedii

odpowiedział tylko "dobre pytanie" , dając do zrozumienia że uzus zwycięży

Osobiście nie popieram NA. Ale ktoś mi powiedział, że mówimy "NA stronie
WWW", więc właściwie dlaczego nie NA Wikipedii?

/ady

Subject: Re: [st-pti] jaki przyimek - na Wikipedii czy w Wikipedii
From: "Jarek Deminet" ####@####.####
Date: 19 Apr 2018 22:28:46 +0100

NA  encyklopedii?
Prof. Ewa Kołodziejek popiera "W". Dla mnie to jest rozstrzygający argument :-)
Pzdr
J.

Send reply to:	"ST PTI" ####@####.####
From:	Andrzej Dyżewski, pt ####@####.####
To:	"'ST PTI'" ####@####.####
Copies to:	'Łukasz Pojezierski' ####@####.####
Date sent:	Tue, 17 Apr 2018 17:42:52 +0200
Subject:	[st-pti] jaki przyimek - na Wikipedii czy w Wikipedii

From: Andrzej Dyżewski, ####@####.####
Date: 19 Apr 2018 23:36:18 +0100

To mnie się opinia prof. Ewy Kołodziejek jakoś bardziej podoba. Może by ją
skontaktować z prof. ALK Dariuszem Jemielniakiem.

Na zasadach audiatur et altera pars pozwolę sobie przytoczyć jeszcze jedną
argumentację strony przeciwnej:

mówimy NA Wikipedii, żeby odróżnić ją od książki (w encyklopedii).

Wiem, drażnię się, ale musimy być przygotowani na bardzo dziwaczną
argumentację.

Prof. Ewa Kołodziejek popiera "W". Dla mnie to jest rozstrzygający argument
:-)

Pzdr

J.

Send reply to:             "ST PTI" ####@####.####

From:                         Andrzej Dyżewski, pt ####@####.####

To:                            "'ST PTI'" ####@####.####

Copies to:                  'Łukasz Pojezierski'
####@####.####

Date sent:                  Tue, 17 Apr 2018 17:42:52 +0200

Subject:                     [st-pti] jaki przyimek - na Wikipedii czy w
Wikipedii

> [...]

> that highlight the tug of war

>     among the participants as they forge ahead in this pioneering

&printsec=frontcover&d

> [...]

> że uzus zwycięży

>     Osobiście nie popieram NA. Ale ktoś mi powiedział, że

gn=sig-email&utm_content=emailclient>

Wolny od wirusów.
gn=sig-email&utm_content=emailclient> www.avast.com

From: Wojsyk Kajetan ####@####.####
Date: 20 Apr 2018 08:31:55 +0100

Szanowni,

Zdecydowanie "w Wikipedii", "w encyklopedii", "w tekście", "w książce", "w zbiorze haseł" itd.

Sformułowaniu "na Wikipedii" mówię zdecydowanie NIE, mimo, iż łatwiej się wymawia.

Z pozdrowieniami,

Kajetan Wojsyk

From:                         Andrzej Dyżewski, pt ####@####.####

To:                            "'ST PTI'" ####@####.####

Copies to:                  'Łukasz Pojezierski' ####@####.####

Date sent:                  Tue, 17 Apr 2018 17:42:52 +0200

Wolny od wirusów. www.avast.com<https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=emailclient>

From: Marcin Paprzycki ####@####.####
Date: 20 Apr 2018 08:38:06 +0100

Kajetanie

ale czy mowisz

W stronie csioz.gov.pl pojawila sie nowa wiaodmosc

W csioz.gov.pl pojawila sie nowa wiaodmosc

?????????

On 2018-04-20 09:33, Wojsyk Kajetan wrote:
> [...]
> „w zbiorze haseł” itd.
>
> Sformułowaniu „na Wikipedii” mówię zdecydowanie NIE, mimo, iż łatwiej

Best International CS / IS Conference in Poland
Details: 		http://www.fedcsis.org
Facebook group: 	http://preview.tinyurl.com/yeazgvw

---
Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
http://www.avg.com

From: Zygmunt Ryznar ####@####.####
Date: 20 Apr 2018 08:39:51 +0100

Gdyby Wiki...była książką to wtedy tylko "W" ale skoro przy oglądaniu jest
ekranem dopuszczam a nawet preferuję  "NA"
Z.R.

 From:            �Dyżewski, pt ####@####.####
 ####@####.####

 To:             �PTI&#39;&#34; ####@####.####
 ####@####.####

 Copies to:             �Pojezierski&#39;
 ####@####.#### &lt;mailto:Lukasz.Pojezierski@pw.

 Date sent:            �17 Apr 2018 17:42:52 +0200

 Subject:            jaki przyimek - na Wikipedii czy w
 Wikipedii

      Jestem świeżo po wykładzie Dariusza Jemielniaka o kulturze

 Wikipedii

   www.facebook.com www.facebook.com

 comment_id=1

 690737374308406&amp;notif_id=15239

 ion&amp;ref=noti

 Autora książki Common Knowledge?: An Ethnography of Wikipedia

 (chyba istnieje tłumaczenie

 polskie)

 Stanford University Press, May 14, 2014 - Business &amp; Economics - 293

[...]

   books.google.com books.google.com

 q=jemielniak&amp;hl=

 en&amp;sa=X&amp;ei=oz74U-LYJo3PaLvEgbg

 &lt; www.avast.com www.avast.com

 --

 Best International CS / IS Conference in Poland
 Details: 		 www.fedcsis.org www.fedcsis.org

 ---
 Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
 www.avg.com www.avg.com

 Archiwum publiczne listy:  lists.tldp.org lists.tldp.org
 ---
From: Piotr Karocki ####@####.####
Date: 20 Apr 2018 08:43:34 +0100

1. Na tablicy nauczycielka napisała temat lekcji.
2. Na plakacie widnieje ...
3. Ale "w encyklopedii" - gdzieś w srodku, trzeba poszukać.
4. Oczywiscie możliwe jest też "na książce jest napisane" - i zapewne
zrozumiane to zostanie jako popisanie długopisem po okładce.

Przy takim zestawieniu, "w wikipedii" - bo trzeba poszukać, wydobyć
informację. Nie jest "_na_ pierwszy rzut oka".

From: Marcin Paprzycki ####@####.####
Date: 20 Apr 2018 08:47:24 +0100

no wlasnie

czyli wyglada na to, ze to nie jest jednoznaczne a dynamiczne zaleznie
od kontekstu????

From: Jarek Deminet ####@####.####
Date: 20 Apr 2018 12:06:47 +0100

Dla dotychczasowych rzeczowników przyimek taki, jak w realu. W książce, w pudełku, ale na stole i na stronie. Problem jest z nowymi słowami - Wikipedia, plik (przy zapisywaniu: do, w czy na?). No i tu przez analogię, Wikipedia raczej jak encyklopedia, a nie jak strona.