[<<] [<] Page 1 of 1 [>] [>>] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Subject:
Re: [st-pti] konsultanci, zabierzcie głos ============ FW: propozycja relacji z seminarium
From: Maciej M. ####@####.#### Date: 21 Feb 2018 14:07:52 +0000 Message-Id: <CA+p0FCtesC35vXcXV09aD2Xn98G_JJdg0kP2=7q91Pzpq8VwrA@mail.gmail.com> Szanowni, mam wątpliwości do tytułu: Europejskie Ramy Kompetencji Profesjonalistów IT (European e-Competence Framework) W wersji oryginalnej/angielskiej w nawiasach nie mam mowy o profesjonalistach IT, czy nie chodzi w tym dokumencie o kompetencje wszystkich Europejczyków? Przez analogię, przeforsowaliśmy informatykę od pierwszej klasy w szkołach, ale absolutnie nie dla kształcenia informatyków/IT, adresowana jest do wszystkich uczniów, nie chcemy ich dzielić. Niestety, wszelkiego rodzaju "frameworks", z założenia służące porządkowaniu, faktycznie dzielą. Kolejna kwestia to certyfikaty. Ponownie, w szkolnictwie uczeń może zdawać maturę, co nie tyle służy dostaniu się na uczelnię, ale przygotowaniu do studiowania na odpowiednim kierunku. Przygotowujemy do zmian w technologii. W tym sensie, ECDL jest bezużyteczny - jakie znaczenie ma certyfikat ECDL zdobyty przez ucznia wtedy, gdy po 5-10 latach idzie do pracy? Wydaje mi się, że obecnie ECDL nie istnieje w szkołach. I tutaj wyzwanie: czy przy technologii zmieniającej się z dnia na dzień jakikolwiek miernik e-kompetencji nie powinien przyjąć formy on-line, zmiennej, adaptacyjnej? To odpowiadałoby rzeczywistości - przyjęcia do korporacji bazują głównie na interview, a nie na pliku certyfikatów i dokumentów. Rozumiem, że certyfikaty są potrzebne, by EU i inne instytucje mogły prowadzić statystyki, ale za nimi nie stoją na ogół rzeczywiste kompetencje. Pozdrawiam, Maciej M Syslo W dniu 21 lutego 2018 14:32 użytkownik Andrzej Dyżewski, pt < ####@####.#### napisał: > Ten tekst za chwilę ukaże się w portalu PTI. > > > > Jeśli ktoś z Was uważa się za eksperta niech skonsultuje go > terminologicznie. > > > > Uwagi najlepiej od razu do Pani Pauliny. > > > > /ady > > > > *From:* Paulina Giersz ####@####.#### > *Sent:* Wednesday, February 21, 2018 1:29 PM > *[…]* > *Subject:* propozycja relacji z seminarium > > > > Szanowni Państwo, > > > > > > Przesyłam propozycję relacji z seminarium pt. „European e-Competence > Framework”. Pan Andrzej Dyżewski proponował przetłumaczenie tego terminu > jako „Europejskie Ramy Programowe e-Umiejetności”; jednak zgodnie z > definicją CEPIS-u „kompetencje” to nie to samo, co „umiejętności”. > > Ja przetłumaczyłam to jako „Europejskie Ramy Kompetencji”, ale jak > najbardziej można to zmienić (moja wersja nie wskazuje jednoznacznie, ze > chodzi o specjalistów IT). W tekście znajduje się kilka innych > przetłumaczonych terminów – będę wdzięczna także za ich sprawdzenie. > > > > Podczas seminarium wyświetlana była strona PKN, na której widniało e-CF > jako standard. Niestety nie udało mi się tej strony odszukać. > > > > Pozdrawiam > > Paulina Giersz > > > > > > > --- > ST-PTI. Lista dyskusyjna Sekcji Terminologicznej PTI. > Archiwum publiczne listy: http://lists.tldp.org/go.to?list=st-pti > --- > > -- http://mmsyslo.pl/ Inicjatywa: http://godzinakodowania.pl/ Konkurs: http://www.bobr.edu.pl/ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Subject:
RE: [st-pti] konsultanci, zabierzcie głos ============ FW: propozycja relacji z seminarium
From: Dorożyński ####@####.#### Date: 21 Feb 2018 15:05:52 +0000 Message-Id: <004a01d3ab25$c1dc8270$45958750$@wampnm.webd.pl> | From: Maciej M. Sysło ####@####.#### | Sent: Wednesday, February 21, 2018 3:09 PM / | mam wątpliwości do tytułu: | Europejskie Ramy Kompetencji Profesjonalistów IT (European e-Competence Framework) | W wersji oryginalnej/angielskiej w nawiasach nie mam mowy o profesjonalistach IT, | czy nie chodzi w tym dokumencie o kompetencje wszystkich Europejczyków? Nie, chodzi o profesjonalistów. Wprawdzie nie wynika to wprost z nazwy, ale z opisu na portalu tego przedsięwzięcia http://www.ecompetences.eu/ The European e-Competence Framework provides a common language to describe the competences including skills and knowledge requirements of ICT professionals, professions and organisations at five proficiency levels, JDo | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Subject:
Re: [st-pti] konsultanci, zabierzcie głos ============ FW: propozycja relacji z seminarium
From: Maciej M. ####@####.#### Date: 21 Feb 2018 15:30:30 +0000 Message-Id: <CA+p0FCtp6wtu-DmmpK14gL3m9T8+KGxCuq6mCzSvvcYmofuHzw@mail.gmail.com> Pozostaje mały kłopot językowy: en: ICT professionals pl: profesjonaliści IT --> ICT = IT? ale IT to Information Technology, czyli "profesjonaliści Information Technology", a więc pl+en? Gdy na przełomie wieków, IT/ICT zaczęło górować, w edukacji w szkołach ponadgimnazjalnych był przedmiot Technologia Informacyjna (w skrócie TI). Czy jest jakiś sposób, by wyjść z tego trójkąta IT - ICT - TI? Pozdrawiam, Maciej M. Sysło PS. Kiedyś w jakimś towarzystwie użyłem akronimu TI i po czasie dostałem zaproszenie na spotkanie użytkowników TI (Texas Instruments). Przypomniał mi się tutaj aforyzm Hugona Steinhausa: "Pan A. unika podręczników do algebry, odkąd znalazł tam twierdzenie A = A." W dniu 21 lutego 2018 16:07 użytkownik Dorożyński Janusz < ####@####.#### napisał: > | From: Maciej M. Sysło ####@####.#### > | Sent: Wednesday, February 21, 2018 3:09 PM > / > | mam wątpliwości do tytułu: > | Europejskie Ramy Kompetencji Profesjonalistów IT (European e-Competence > Framework) > | W wersji oryginalnej/angielskiej w nawiasach nie mam mowy o > profesjonalistach IT, > | czy nie chodzi w tym dokumencie o kompetencje wszystkich Europejczyków? > > Nie, chodzi o profesjonalistów. Wprawdzie nie wynika to wprost z nazwy, > ale z opisu na portalu tego przedsięwzięcia http://www.ecompetences.eu/ > > The European e-Competence Framework provides a common language to describe > the competences including skills and knowledge requirements of ICT > professionals, professions and organisations at five proficiency levels, > > JDo > > > --- > ST-PTI. Lista dyskusyjna Sekcji Terminologicznej PTI. > Archiwum publiczne listy: http://lists.tldp.org/go.to?list=st-pti > --- > > > -- http://mmsyslo.pl/ Inicjatywa: http://godzinakodowania.pl/ Konkurs: http://www.bobr.edu.pl/ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Subject:
Re: [st-pti] konsultanci, zabierzcie głos ============ FW: propozycja relacji z seminarium
From: Waclaw Iszkowski ####@####.#### Date: 21 Feb 2018 16:01:32 +0000 Message-Id: <1987858562.1412172.1519228989161@poczta.home.pl> Niestety mamy poważny kłopot z terminologią. Skutkiem są pomysły wywalenia informatyki z politechnik. Ja proponuję tych ICT professionals === specjaliści teleinformatyki (grupa 25 Klasyfikacji Zawodów i Specjalności) IT professionals === informatycy Wtedy mamy rozróżnienie pomiędzy profesjonalistami informatykami a specjalistami teleinformatyki (którzy nie muszą być informatykami ale co nieco na informatyce się znają) Przykład Macieja z TI jak najbardziej ciekawy Ja podaję za Malickim (to taki showmen) ICT - czy to I See Tee? five o'clock. WBI Dnia 21 lutego 2018 o 16:31 "Maciej M. Sysło" ####@####.#### napisał(a): Pozostaje mały kłopot językowy: en: ICT professionals pl: profesjonaliści IT --> ICT = IT? W dniu 21 lutego 2018 16:07 użytkownik Dorożyński Janusz < | From: Maciej M. Sysło [mailto:| Sent: Wednesday, February 21, 2018 3:09 PM The European e-Competence Framework provides a common language to describe the competences including skills and knowledge requirements of ICT professionals, professions and organisations at five proficiency levels, JDo --- ST-PTI. Lista dyskusyjna Sekcji Terminologicznej PTI. Archiwum publiczne listy: http://lists.tldp.org/go.to?list=st-pti" target="_blank">http://lists.tldp.org/go.to? --- -- http://mmsyslo.pl/" target="_blank">http://mmsyslo.pl/ Inicjatywa: http://godzinakodowania.pl/" target="_blank">http://godzinakodowania.pl/ Konkurs: http://www.bobr.edu.pl/" target="_blank">http://www.bobr.edu.pl/ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
[<<] [<] Page 1 of 1 [>] [>>] |