st-pti: Thread: w uzupełnieniu do słowniczka W. Jaworskiego === FW: [el-zg] przewód doktorski 1953

[<<] [<] Page 1 of 1 [>] [>>]
Subject: w uzupełnieniu do słowniczka W. Jaworskiego === FW: [el-zg] przewód doktorski 1953
From: Andrzej Dyżewski, ####@####.####
Date: 23 Jan 2018 23:17:11 +0000

fyi

From: ####@####.#### ####@####.####
On Behalf Of 111_JNOWAK
Sent: Tuesday, January 23, 2018 8:15 PM
To: ####@####.####
Cc: ####@####.####
Subject: [el-zg] przewód doktorski 1953

https://historiainformatyki.pl/historia/dokument.php?nonav=
<https://historiainformatyki.pl/historia/dokument.php?nonav=&nrar=7&nrzesp=1
&sygn=VII%2F1%2F1&handle=643> &nrar=7&nrzesp=1&sygn=VII%2F1%2F1&handle=643

Prezentujemy najnowszy nabytek archiwalny tj cała teczkę materiałów
dotyczących pracy doktorskiej W. Jaworskiego z 1953 r.

Materiał udostępniło Archiwum PAN - zespół Inst Matematycznego PAN, gdzie
praca została obroniona.

Była to pierwsza praca doktorska z informatyki obroniona w Polsce.

Teczka (uwaga - ok 80 MB, pdf - djvu ma ok 15 MB) zawiera kopię pracy,
recenzje, pisma i szereg ciekawych dokumentów o dorobku doktoranta

(wtedy - aspiranta, bo rok 1953). Wspólczułem  aspirantowi, bo musiał czytać
Krótki kurs WKP(b).

Liczne znane i znakomite nazwiska.

Jakość skanu nie jest rewelacyjna, ale darowanemu koniowi...

Pytanie - a może ktoś z PT Promotorów sporządzi krótki esej o trybie obrony
pracy w latach 50-ych?

Zamieścimy w dziale Artykuły.

Życzę miłej lektury

Jerzy Nowak

PS Prof. W. Jaworski zmarł w Kanadzie w 2015, trochę korespondowaliśmy
wcześniej,

Wysłałem mu płytę CD z posiadanymi artykułami (wszystkie w katalogu W.
Jaworski),

Mając zgode na publikacje Jego prac

------
* Poszerzona lista dyskusyjna ZG PTI
* Informacje o liście:
https://lista.pti.org.pl/sympa/info/el-zg
* Zakres listy: wszelkie sprawy ZG PTI poza głosowaniami elektronicznymi i
kwestiami przeznaczonymi wyłšcznie dla ZG PTI oraz poufnymi sprawami
handlowymi ECDL-a