st-pti: Thread: Re: [PTI-L] Re: test

[<<] [<] Page 1 of 1 [>] [>>]
Subject: RE: [PTI-L] Re: test
From: Andrzej Dyżewski, ####@####.####
Date: 20 Jul 2017 10:29:56 +0100

Lista powinna mieć animatora-moderatora. Powinien on dbać na niej także o ruch na intelektualnych łączach.

Wspaniale działa lista historyczna, bo ma takiego poganiacza.

Jak by nie narzekać na listę Terminologiczną, to też nie umiera, co jest wynikiem nieudolnych działań niżej podpisanego.

Dobrze się sprawdza ping-pong między grupą Trz a listą starego stylu. Są osoby, które mają zakaz korporacyjny uczestnictwa w Trz i dla nich takie kross-odwołania to jest pewna atrakcja.

/ady

From: Piotr Karocki ####@####.####
Date: 20 Jul 2017 11:53:42 +0100

> Ja uważam, że jednak Twarzętrnik.
 Czy Twarzętnik to jest to samo co MordkoKsiążka?

---8<---
Piotr Karocki

Wszystko co jest poniżej jest samowolnym dopiskiem Google
From: Andrzej Dyżewski, ####@####.####
Date: 20 Jul 2017 12:02:05 +0100

Tak,

usiłuję lansować takie przezwisko. Dobre jest czasami, żeby w tramwaju nie rozumieli o czym mowa...

From: Piotr Karocki ####@####.####
Date: 20 Jul 2017 12:20:04 +0100

Ja bym się trochę bał... Twarzętnik brzmi tak obco, że Polak narodowiec może
się zeźlić i zaatakować pod hasłem "Bić ruskiego" :)

Przy okazji MordkoKsiążki, czy hasła typu OgnioMurek, MiędzySieć,
MiędzyMordzie, są w obiegu także poza moim bezposrednim otoczeniem?

From: Dorożyński ####@####.####
Date: 20 Jul 2017 12:34:02 +0100

/
| Tak,
|
| usiłuję lansować takie przezwisko. Dobre jest czasami, żeby w tramwaju nie
| rozumieli o czym mowa...

A ja wspieram Andrzeja w propagowaniu takiego eleganckiego określenie (na mało atrakcyjne medium), wydaje się z jakimś skutkiem. Mordoksiążka jest spolszczeniem, hm, kolokwialno-śmiesznym. Takim samym było (jest) spolszczenie terminu interface jako międzymordzia. Eleganckim było (jest, bo staram się nadal propagować) określenie "pośrednictwo", zaproponowane przez prof. W. M. Turskiego (a m.in. prof. Matwin je stosował).

JDo

From: Andrzej Dyżewski, ####@####.####
Date: 20 Jul 2017 12:34:36 +0100

Etymologia ma być taka, że jest to pamiętnik twarzy

kiedyś dzieci prowadziły takie pamiętniki.

Więc nawet i wierszyk się zgodzi:

Fiku miku
i już jestem w Twarzętniku

From: Piotr Karocki ####@####.####
Date: 20 Jul 2017 13:14:20 +0100

> eleganckie określenie (na mało atrakcyjne medium),
 Cóż, "Im bardziej zaawansowane technicznie medium, tym bardziej prymitywne,
błahe i bezużyteczne wiadomości są przy jego pomocy przekazywane". Lem.

> Mordoksiążka jest spolszczeniem, hm, kolokwialno-śmiesznym.
> Takim samym było (jest) spolszczenie terminu interface jako międzymordzia.
 Tyle że MiędzyMordzie, podobnie jak "manipulator stołokulotoczny", "migawka
pozycjowskaźna" czy "płaskokrążek lustronumeryczny" w zamiarze ich autora (w
czasopiśmie Komputer, dział Terminator Terminologiczny) miały byc właśnie
terminami ośmieszającymi :)

> Eleganckim było (jest, bo staram się nadal propagować) określenie
> "pośrednictwo",
> zaproponowane przez prof. W. M. Turskiego (a m.in. prof. Matwin je
> stosował).
 Na pewno lepsze niż "sprzęg" :)  ale jak przetłumaczyć "user inteface"?

From: Andrzej Dyżewski, ####@####.####
Date: 20 Jul 2017 13:32:51 +0100

Kuba Tatarkiewicz na user interface próbował lansować "oblicze" systemu

chyba nie przyjęło się?

From: Dorożyński ####@####.####
Date: 20 Jul 2017 17:17:02 +0100

/
|  Cóż, "Im bardziej zaawansowane technicznie medium, tym bardziej
| prymitywne, błahe i bezużyteczne wiadomości są przy jego pomocy
| przekazywane". Lem.

Przewidział też Twarzętnik? Bo Wikipedię (u niego Ekstelopedia) przewidział - choć pomylił się m.in. co do odpłatności i nośnika.

> [...]
| ich autora (w czasopiśmie Komputer, dział Terminator Terminologiczny) miały

Oczywiście. Ale międzymordzie wg mnie kursowało przed czasami czasopisma Komputer.

|  Na pewno lepsze niż "sprzęg" :)  ale jak przetłumaczyć "user inteface"?

To dwa słowa, więc oczywiście "pośrednictwo użytkownika". Stosowałem to zamiennie z UI w moim wykładzie "Projektowanie interfejsu użytkownika".

JDo

From: Dorożyński ####@####.####
Date: 20 Jul 2017 17:18:37 +0100

/
| Kuba Tatarkiewicz na user interface próbował lansować "oblicze" systemu
|
| chyba nie przyjęło się?

Chyba nie. Nie spotkałem. Wg mnie jednak oderwane od istoty terminu.

JDo