st-pti: Thread: bilbordowa technika kontra technologia

[<<] [<] Page 1 of 1 [>] [>>]
Subject: bilbordowa technika kontra technologia
From: Andrzej Dyżewski, ####@####.####
Date: 24 Mar 2016 21:09:17 +0000

wydaje mi się, że odkryłem ciekawą prawidłowość terminologiczną na
bilbordach

jeśli informatyczna to zawsze tylko technologia

jeśli grzewcza to zawsze technika

skąd to się bierze?

//ady

Subject: Re: [st-pti] bilbordowa technika kontra technologia
From: Maciej ####@####.####
Date: 24 Mar 2016 21:19:06 +0000

Dnia 24 marca 2016 22:09 Andrzej Dyżewski, pt ####@####.#### napisał(a):
> wydaje mi się, że odkryłem ciekawą prawidłowość terminologiczną na bilbordach
> jeśli informatyczna to zawsze tylko technologia
> jeśli grzewcza to zawsze technika
> skąd to się bierze?

IMHO, technologia kojarzy się [czytelnikowi billboardu] z czym zaawansowanym, laboratoryjnym, bardzo precyzyjnym, trudnym do zrozumienia przez laików, przy czym nawet nieco tajemniczym. Technika natomiast to coś jakby relatywnie prostszego, powszechnego, "do ogarnięcia" przez masy.
Dobre przypuszczenia...?

Pozdrawiam,
Maciej Godniak

Subject: RE: bilbordowa technika kontra technologia
From: Andrzej Dyżewski, ####@####.####
Date: 30 Mar 2016 12:30:14 +0100

Ale to by znaczyło, że nazewnictwo, nawet inżynierskie, to niekiedy bardziej
empatia niż logika.

Chociaż. dlaczego nie?

/ady

Subject: Re:
####@####.####
nika%20kontra%20technologia>  [st-pti] bilbordowa technika kontra
technologia
From: Maciej
<http://lists.tldp.org/go.to?list=st-pti&cmd=author&authorid=chaafmbkbjglodi
phaif&month=201603>  ####@####.####
Date: 24 Mar 2016 21:19:06 +0000

  _____

From: Andrzej Dyżewski, ####@####.####
Date: 15 Apr 2016 14:04:26 +0100

Ostatnio natrafiłem nawet na technikę (nie technologię) odlewniczą (w
przekazie masowym rzecz jasna)

Czy tylko informatycy pragną komplikować rzeczywistość?

/ad

  _____

From: Maciej
Date: 24 Mar 2016 21:19:06 +0000