st-pti: Thread: członkowie - poprawki pro domo sua

[<<] [<] Page 1 of 1 [>] [>>]
Subject: członkowie - poprawki pro domo sua
From: Andrzej Dyżewski, ####@####.####
Date: 29 Feb 2016 14:04:48 +0000

Przeglądając ostatnio niektóre strony WWW naszego Towarzystwa zauważyłem, że
chyba niepotrzebnie nadużywamy słowa "członek"

Warto nad tym pracować. Słowo "członek" w języku polskim jest niestety
wieloznaczne. Nie da się go całkiem uniknąć. Ale w niektórych miejscach
można pomyśleć o zmianach. Dla przykładu zamiast "jak zostać członkiem PTI"
może by zastąpić hasłem "jak przystąpić do PTI". Może zamiast hasła
"aktywność członków" wprowadzić "aktywność ludzi". W ogóle gdzie się da
zamiast "członkowie PTI" może by się umówić, że mówimy "ludzie PTI"
ewentualnie "społeczność" lub "społeczność PTI". Czy to nie brzmi trochę
lepiej?

Już nawet zaproszenie koleżanki/kolegi - "zostań człowiekiem PTI, zapisz się
do PTI, przystąp do PTI, przyłącz się do społeczności" brzmi chyba lepiej
niż "zostań członkiem PTI". Obecnie nadeszła epoka ludzi i społeczności, a
nie jak 35 lat temu "mas członkowskich" i mało charyzmatycznych partii typu
PZPR.

Dzielę się tą uwagą, bo wiem, że oddziały pracują obecnie nad
unowocześnianiem stron www w różnych obszarach i akurat jest moment, żeby
nad tym pomyśleć.

OMaz właśnie niedawno dokonał pierwszych unowocześniających poprawek i
będziemy dalej podążać w tym kierunku.

/ady

Subject: RE: [st-pti] członkowie - poprawki pro domo sua
From: Andrzej Dyżewski, ####@####.####
Date: 29 Feb 2016 14:58:43 +0000

przy okazji tworzenia stron WWW warto mieć też na uwadze

https://en.wikipedia.org/wiki/Agenda-setting_theory

pachnie ona trochę Goebbelsem, ale umiarkowanie stosowana w niszowych
stronach powinna dawać pozytywne rezultaty

/ady

ps: w tematyce gender i podobnych to ja się zawsze gubię: bo jak wybrać
rodzaj męski od posła? posłanka, posła czy poślini? małe przejęzyczenie może
doprowadzić do dużego nieszczęścia dyplomatycznego

Jest jeszcze kwestia płci: członek to rodzaj męski.
Czy jest na stronie coś o członkiniach?

Dygresja: kiedyś należałem do klubu piwnego E-piw-kur (nazwa
od kilku słów), do którego mogli należeć tylko członkowie, to
był męski klub. Ale ponieważ panie były mile widziane w naszym
towarzystwie i uczestniczyły w różnych czynnościach, zwłaszcza
kulinarnych, wprowadziliśmy do regulaminu klubu instytucję:
sympatyczka członka. Były szczęśliwe!

mmsyslo
====

http://godzinakodowania.pl/