st-pti: Thread: komputacyjnie -- RE: [st-pti] informatyczny zasób referencyjny...

[<<] [<] Page 1 of 1 [>] [>>]
Subject: komputacyjnie -- RE: [st-pti] informatyczny zasób referencyjny...
From: Andrzej Dyżewski, ####@####.####
Date: 29 Jan 2016 17:15:21 +0000

Ja przyznam się że zetknąłem się z terminem "myślenie komputacyjne" za
sprawą jego Autora już pół roku temu, a coraz mniej je rozumiem:

1. przykładem takiego myślenia było zadanie na ocenę czy dany ciąg dodatnich
liczb rzeczywistych odzwierciedlających długości odcinków pozwala z każdych
trzech odcinków zbudować trójkąt. Rozwiązanie sprowadza się do wymyślenia
bardzo efektywnego algorytmu znalezienia największego elementu ciągu (M) i
dwóch najmniejszych (m1,m2). Jeśli one spełniają nierówność trójkąta
(m1+m2>=M), to na podstawie łatwego lematu wszystkie inne liczby pozwalają
na zbudowanie trójkątów. Dla mnie to jest po prostu pomysłowy algorytm, ale
są tacy którzy twierdzą że to jest właśnie przejaw myślenia komputacyjnego.

2. nie wiem natomiast, czy niechęć uczniów do tabliczki mnożenia to też
myślenie komputacyjne.

3. podobnie niechęć młodzieży do gry w szachy po sukcesie Big Blue nad
człowiekem.

4. Aż się boję myśleć o graniu w go, w którym komputery kilka dni temu
ujawniły znaczne postępy:

http://www.nbcnews.com/tech/innovation/google-go-playing-computer-beats-pro-
first-time-n505481

--

Best International CS / IS Conference in Poland
Details: 		http://www.fedcsis.org