st-pti: Thread: komputery a CO2

[<<] [<] Page 1 of 1 [>] [>>]
Subject: komputery a CO2
From: Andrzej Dyżewski ####@####.####
Date: 15 Nov 2014 12:08:44 +0000

no cóż, komputery uwsteczniają nam pisownię wzorów chemicznych

dla przykładu: zanika CO2, króluje CO2

//ady

Subject: Re: [st-pti] komputery a CO2
From: "Jarek Deminet" ####@####.####
Date: 17 Nov 2014 19:57:13 +0000

To chyba przejściowe. Uwstecznienie było charakterystyczne dla epoki wczesnej stałospacjowanej czcionki, razem z
maszynowymi cudzysłowami i ukośnikiem miast nawiasu. A potem skwapliwie (choć nie zawsze udolnie) zaczęto jednak
używać poprawnej typografii. Nawet podkreślenie utraciło znaczenie na korzyść kursywy.
Oczywiście mam na myśli porządne teksty - do mejli sam używam prymitywnego edytora :-), jak widać poniżej.
Z poważaniem

Send reply to:	"ST PTI" ####@####.####
From:	Andrzej Dyżewski (pt) ####@####.####
To:	"'ST PTI'" ####@####.####
Date sent:	Sat, 15 Nov 2014 13:08:47 +0100
Subject:	[st-pti] komputery a CO2

From: Andrzej Dyżewski ####@####.####
Date: 5 Dec 2014 12:24:36 +0000

Żaden edytor tej sprawy chyba nie załatwi, bo potrzebny byłby bardzo
powszechny standard znaków typograficznych na poziomie chyba kodowania
UTF-8.

Nie znam się na tym, być może taki nawet istnieje, ale raczej mało kto tego
używa. Nawet TEX, to moim zdaniem zbyt niszowe podejście.

pozdrawiam, ad

  _____

From:                         Andrzej Dyżewski (pt) ####@####.####

Date sent:                  Sat, 15 Nov 2014 13:08:47 +0100

Subject:                     [st-pti] komputery a CO2

>     no cóż, komputery uwsteczniają nam pisownię wzorów

> chemicznych

>     dla przykładu: zanika CO2, króluje CO2

>     //ady

[<<] [<] Page 1 of 1 [>] [>>]