st-pti: Thread: startup

[<<] [<] Page 1 of 2 [>] [>>]
Subject: startup
From: "ady,dlaPTI" ####@####.####
Date: 19 Oct 2012 18:39:31 +0100
Jak nazwać firmę typu startup?

Jakieś propozycje po polsku?

ad

Subject: Re: [st-pti] startup
From: "Piotr W. Fuglewicz" ####@####.####
Date: 19 Oct 2012 18:48:09 +0100

Ćwiczymy temat od roku na forum http://techmine.pl/ doszliśmy do wniosku
(poważnie), że nie ma najmniejszego powodu, aby używać pojęcia

  Start-up

(słowo startup nie występuje w żadnym języku). Wnioski te wyciągnęliśmy
ostatecznie podczas tego spotkania:
http://techmine.pl/techmine-coffee-pazdziernik-2012/ , w którym brało
udział sporo start-upowców.

Pozdrawiam
PWF

From: "ady,dlaPTI" ####@####.####
Date: 19 Oct 2012 18:56:11 +0100
Na tej stronie co ją zacytowałeś pojawia się propozycja "biznes
innowacyjny". Też nowomowa, ale jakaś próba to już jest.

ad

  _____

From: "Piotr W. Fuglewicz" ####@####.####
Date: 19 Oct 2012 19:19:40 +0100

Y y -- mówimy o innowacyjnej przedsiębiorczości.

Termin strutu-upu wyeliminowaliśmy z naszego słownictwa, jako
niepoważny. Serio.

Ta nazwa dotyczy pryszczatego studenta, który sobie roi. Na ogół jest
autystyczny. Uważa, że jak coś zrobi w za-jedwabistej technologii, to
powinni się wszyscy zrzucić na jego pomysł -- dać kasę (sto tysięcy za
trzy procent) i pójść sobie. Pytany o target odpowiada, że w Polsce jest
trzydzieści osiem milionów obywateli i jakby choćby promil zapłacił sto
złotych rocznie to się zwróci. Myje się rzadko, bo koduje, jada chińskie
zupki, trochę śmierdzi. Natomiast jeśli mamy przedsiębiorstwo (choćby
działalność) to już są jakieś zobowiązania, powaga i tak dalej. Rok
zajęło mi wytrzebienie pojęcia SU na Śląsku, więc proszę mnie nie
zawracać z drogi.

Pozdrawiam
PWF -- Przewodniczący RN TechMine  Fund :)

From: "ady,dlaPTI" ####@####.####
Date: 19 Oct 2012 21:13:59 +0100
Hmmm, na stronie

http://techmine.pl/techmine-coffee-pazdziernik-2012/

słowo startup występuje chyba z 10 razy. Chyba że w ramach dystansowania
się.

ad

  _____

From: "Piotr W. Fuglewicz" ####@####.####
Date: 19 Oct 2012 21:22:26 +0100

To są tezy do dyskusji, która wykazała niezbicie, że mamy do czynienia z
pojęciem pustym.

Starożytny mnich Ockham prosił, żeby nie pieprzyć bez sensu, co Mleczko
zilustrował tak:
http://oknotest.pl/images/obrazy-abc-art/obywatelu-nie-pieprz-bez-sensu.jpg

Startap można nazwać testowanie idei, stanem przed-organizacyjnym,
stadium sprawdzania koncepcji i tak dalej. Nie ma on na ogół formy
organizacyjnej, a dotyczy Stasia, który w czymś dłubie. Nazywanie tego
specjalnym słowem mija się z wymaganiami starożytnego mnicha.

Pozdrawiam
PWF

Pozdrawiam
PWF

From: "Piotr W. Fuglewicz" ####@####.####
Date: 19 Oct 2012 21:56:05 +0100

W dniu 2012-10-19 19:56, ady,dlaPTI pisze:

> Na tej stronie co ją zacytowałeś pojawia się propozycja "biznes
> innowacyjny". Też nowomowa, ale jakaś próba to już jest.
>
> ad

Wiesz oczywiście, że s...upowcy spotykają się na barcampach?

pzdr PWF
From: "ady,dlaPTI" ####@####.####
Date: 19 Oct 2012 22:00:41 +0100
I szukają tam aniołów biznesu.

ady

  _____

From: "Piotr W. Fuglewicz" ####@####.####
Date: 19 Oct 2012 22:12:09 +0100

A ja, ponieważ gruby i siwy jestem już archaniołem
http://techmine.pl/techmine-ma-fundusz/
I tak się możecie do mnie zwracać :)
PWF

From: Jerzy Ludwichowski ####@####.####
Date: 19 Oct 2012 23:02:37 +0100

W dniu 2012-10-19 23:11, Piotr W. Fuglewicz pisze:
> A ja, ponieważ gruby i siwy jestem już archaniołem
> http://techmine.pl/techmine-ma-fundusz/
> I tak się możecie do mnie zwracać :)

Niektórzy używają terminu rodzajowego (ang. generic): ,,vulture
capital''. Ty jesteś archaniołem którego kawałka ;-) ?

JBL