st-pti: gimbal = ????

Subject: RE: [st-pti] gimbal = ????
From: Andrzej Dyżewski, ####@####.####
Date: 5 Feb 2016 16:55:30 +0000

-----Original Message-----
From: Grzes Plucinski ####@####.####
Sent: Friday, February 05, 2016 5:14 PM
To: ST PTI

W dniu 2016-02-05 o 15:38, Walery Susłow pisze:
> Gyroscope?
jeśli już to żyroskop - takie polskie słowo jest od dawna
> Walery

trzyosiowy stabilizator i przegub Cardana to różne pojęcia
przegub Cardana czyli inaczej Przegub dwukrzyżakowyto coś co kiedyś było
w prawie każdym samochodzie ciężarowym
i jako żywo nie było trzyosiowe tylko dwu

[<ady>] to jest tradycja polskiego języka technicznego

tymczasem np. odpowiednik rosyjski hasła

https://en.wikipedia.org/wiki/Gimbal

to jest

https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D1%80%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2_%D0%BF%D0%BE%D0%B4%D0%B2%D0%B5%D1%81

(Карданов подвес)

i dopuszczane są tu trzy stopnie swobody.

Słowo gimbal występuje w polskiej Wikipedii jedynie w tłumaczeniu innego hasła

https://pl.wikipedia.org/wiki/Steadicam

będzie kłopot?

[</ady>]

Albert Einstein powiedział kiedyś, ''Arkę zbudowali amatorzy, a fachowcy... Titanica''.

Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów - S. Lem
niniejsza wiadomość jest podpisana cyfrowo kluczem PGP
autentyczność podpisu można potwierdzić pobierając klucz publiczny z adresu:
http://www.mainframe.pl/doc/klucze/0xC2C97382.key