st-pti: Re: kompetencje cyfrowe a umiejętności

Subject: Re: [st-pti] kompetencje cyfrowe aumiejętności
From: Maciej M ####@####.####
Date: 2 Feb 2016 23:56:19 +0000

Nie jestem fizykiem, ale czy cyfryzacja (cyfry można
ograniczyć do 0 i 1) nie jest czasem związana z kodowaniem
(tutaj w znaczeniu zapisywania, reprezentowania) informacji
za pomocą cyfr, w odróżnieniu od reprezentacji "analogowej"?

To zapewne pewien skrót, jak skrótem myślowym jest nazwanie
papieru nośnikiem analogowym.

Kiedyś zapytałem: była era analogowa (przed cyfrowa), teraz
jest cyfrowa, a czeka nas kwantowa?

Technologia jeszcze długo będzie dostarczać informatykom
pracy, faktycznie z tą sama informacją. Tutaj pasują słowa
Umberto Eco:

Grozi nam, że
cały dzisiejszy przemysł informatyczny,
mnożąc informacje,