st-pti: FW: [klio] Informatyka dla wszystkich

Subject: RE: [st-pti] RE: [klio] Informatyka dla wszystkich
From: Maciej M ####@####.####
Date: 6 Aug 2015 22:54:19 +0100

W dniu 2015-08-06 11:18, Andrzej Dyżewski napisał(a):
> Chyba wyczerpaliśmy argumentację w tym wątku. Przynajmniej
> ja mam niewiele do dodania.

Dyskusja kręciła się wokół terminu "myślenie komputacyjne".
Odnoszę wrażenie, że nie w pełni przekonałem, nie do terminu,
ale do jego znaczenia w powszechnym kształceniu informatycznym
wszystkich uczniów. I nie chodzi o przekonanie ich do nowego
terminu, do nazwy kształconych kompetencji, ale do wyrobienia
kompetencji, wywodzących się z informatyki, które mogą być
przydatne niemal wszędzie. W proponowanej podstawie programowej
dla K-12 ten termin pojawia się jawnie dopiero w gimnazjum.

> No może poza tym, że niektóre algorytmy pierwszości to całkiem
> niedawne wydarzenia. Algorytm Agrawala i kolegów, to jest już XXI wiek:
> https://pl.wikipedia.org/wiki/Test_pierwszo%C5%9Bci_AKS

Proszę zajrzeć na stronę z tym hasłem w języku angielskim,
jest pełniejsza. Nie jest to jednak: "nowy algorytm związany z
poszukiwaniem liczb pierwszych". Jest to algorytm mało praktyczny,
i głównie służy do sprawdzania, czy dana liczba jest pierwsza,
czy tez złożona. Głównym osiągnięciem Agrawala i współautorów
było podanie odpowiedzi twierdzącej, że problem "czy p is prime?"
jest w klasie problemów wielomianowych.

Pozdrawiam, Maciej M Syslo

> </ady>

>>> ciąg (czytając kolejne liczby z miejsca, gdzie się znajdują) i

http://mmsyslo.pl
http://wcce2013.umk.pl