st-pti: RE: [PTI-ANKA] [elka] o niektórych aspektach praw autorskich [było] RE: do kol. Marcina Paprzyckiego

Previous by date: 19 May 2015 00:17:02 +0100 FW: [elka] Fwd: Jednolity rynek cyfrowy w Europie: Komisja określa 16 inicjatyw realizujących ten cel, Andrzej Dyżewski, pt

Subject: RE: [PTI-ANKA] [elka] o niektórych aspektach praw autorskich [było] RE: do kol. Marcina Paprzyckiego
From: Andrzej Dyżewski, ####@####.####
Date: 19 May 2015 00:17:02 +0100

No to mamy problem ze słowem "autor" w portalu YT. Jest ono tam
interpretowane jako operator\właściciel kanału informacyjnego, por. np.

https://www.youtube.com/results?search_query=sky+news

podobnie dziwne rzeczy ze słowem autor dzieją się zresztą w Polskiej
Wikipedii (co może już tak nie dziwi)

stąd można się dowiedzieć kto jest autorem Worda

http://pl.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Word

i kto jest autorem GNOME

http://pl.wikipedia.org/wiki/GNOME

Być może słowo autor występuje w tych wszystkich portalach wg rozumienia
prawa amerykańskiego. Proszę o radę starszych i mądrzejszych, bo nie wiem.

Wracając do tematu pierwotnego: ponieważ "informatycy wzorowo szanują
własność intelektualną i prawa jej ochrony" PTI raczej powinno w przyszłości
uwzględnić nazwy, czy nazwiska co ważniejszych podwykonawców swoich
materiałów wideo. Co do przeszłości, to nie wiem czy to się da zawsze
ustalić, jeśli sami się nie upomną.

Chociaż ja się w takim momencie zawsze zastanawiam, czy osobę która wyprała
marynarkę wiodącego prelegenta też należy lansować?

//ady