st-pti: Re: czy oprogramowanie ma liczbę mnogą

Subject: RE: [st-pti] czy oprogramowanie ma liczbę mnogą
From: "ady.dlapt" ####@####.####
Date: 17 Sep 2014 21:40:46 +0100

Gramatycznie pewnie  wszystko się zgadza. Ale ciekaw jestem, czy Pani Redaktor umie mi wyjaśnić, gdzie leży granica pomiędzy liczbą pojedynczą i mnogą.

Oto pytania pomocnicze

1 komputer, 1 program – oprogramowanie czy oprogramowania?

1 komputer, 2 programy – oprogramowanie czy oprogramowania?

--------------

1 komputer, n programów – oprogramowanie czy oprogramowania?

----

2 komputery, 1 program – oprogramowanie czy oprogramowania?

---

n komputerów, 1 program – oprogramowanie czy oprogramowania?

---

m komputerów, n programów – oprogramowanie czy oprogramowania?

Jakie warunki na m i n?

---

Nie wierzę, żeby chciała się podjąć takich rozstrzygnięć.

Co dowodzi, że raczej jesteśmy skazani na siebie i swoje własne pomysły branżowe.

pozdrawiam, ad

  _____

From:                         "ady.dlapt" ####@####.####

Date sent:                  Thu, 11 Sep 2014 12:25:19 +0200