st-pti: Nowe życie dla Sekcji Terminologicznej PTI

Subject: RE: [st-pti] Nowe życie dla Sekcji Terminologicznej PTI
From: Piotr Karocki ####@####.####
Date: 23 Apr 2024 21:02:47 +0100

>"Urządzenia według rodzaju"
>- pewnie chodzi o to, że po jakiejś części ogólnej mamy dział zajmujący
>się protokołami łączności poszczególnych rodzajów urządzeń.
 Nie części, działy - to są oddzielne dokumenty, oddzielne normy. Które się
kupuje niezależnie, płacąc po (często) kilkaset franków za każdą :)
[franków, bo ISO jest w Szwajcarii]

Widziałem też wdzięczny skrót DevSpec, to byłby "SpecTyp" ? :)

>To chyb wyjątkowo po polsku może być krócej: Point-of-Care Medical
>Device Communication
>to może są "(Protokoły/Schematy) łączności urządzeń klinicznych"
 Point-of-care chyba jest szersze niż kliniczne:
"point-of-care environments such as the intensive care unit (ICU), operating
room (OR) or other acute care settings."

> Ten "koncentrator" jakoś chyba się w sieciach nie przyjął, ta
> "niezależność"
 Też nie lubię "koncentrator", dla mnie ciągle "koncentrator terminali", no
i "kabel koncentryczny" (brzmi podobnie :) )
"normative definition of communication between personal telehealth
independent living activity hub devices
and compute engines (e.g., cell phones, personal computers, personal health
appliances, set top boxes) in a
manner that enables plug-and-play interoperability is established in this
standard."

>Do tego trzeba mieć najpierw przekład "service-oriented architecture",
>lepszy
>niż "architektura (oparta na) serwisach(-owa)"
 SOA to chyba nie tyle A oparta na serwisach, tylko A "zorientowana na"
dzielenie całości systemu na małe, niezależne (independent) services.
Normalna A także może być oparta o serwisy, ale tu mamy szersze zastosowanie
serwisów niż by na pierwszy rzut oka pasowało :)

 Metryka = sposób pomiaru.