st-pti: RE:Computer science a Turing i Zuse

Subject: RE: [st-pti] RE:Computer science a Turing i Zuse
From: Andrew S Targowski ####@####.####
Date: 18 Apr 2018 22:40:13 +0100

Panie Zygmuncie:

Anglicy uważają, że we wszystkim są pierwsi. Do wojny byli nie przygotowani, a potem Amerykanie ich uczyli
I zasilali sprzętem........

Np. Michał Kalecki - zapomniany polski ekonomista, który wyprzedził Keynesa w swoich analizach i teorii interwencjonizmu.  W swojej pracy podjął kwestię wpływu popytu globalnego na rozmiary i strukturę dochodu narodowego, wskazując w niej na decydującą rolę inwestycji. Wyjechał w 1936 roku do Wielkiej Brytanii, do 1938 pracował w London School of Economics, później był asystentem w Katedrze Ekonomii Uniwersytetu Cambridge; w latach 1939–1945 pracował w charakterze asystenta w Instytucie Statystyki Uniwersytetu Oksfordzkiego. Na trzy lata przed publikacją The General Theory of Employment, Interest and Money Johna Maynarda Keynesa opublikował Próbę teorii koniunktury (1933), ale Teorię Interwencjonizmu Inwestycyjnego przypisuje się ........Keynesowi. Mnie imponuje jego elegancji wzór matematyczny na ten rodzaj interwencjonizmu. Ponieważ on stosował matematykę aby wyjaśnić problem a nie by go zagmatwać z czego słynie współczesna zmatematyzowana teoria ekonomii.

Pozdrawiam

AT