st-pti: Co to jest informacja?

Subject: Re: [st-pti] Co to jest informacja?
From: Maciej M. ####@####.####
Date: 23 Mar 2018 11:21:37 +0000

Szanowny Kolego Wacławie,

Powinieneś rozszerzyć grono dyskutantów o osoby, które doprowadziły di
likwidacji informatyki inżynierskiej/technicznej - czy nie ma tam
informatyków z politechnik, spróbuj dotrzeć do zespołu, który to
zatwierdzał, by usłyszeć ich argumenty i walczyć z argumentami.

Ważną osobą jest prof. Krzysztof Diks, szef PKA, która będzie musiała jeść
te żabę w czasie akredytacji kierunków kształcenia.

Próbowałem zainteresować tymi zmianami członków Rady Wydziału Matematyki i
Informatyki UMK, ale z marnym skutkiem, brak jakiejkolwiek dyskusji. Moje
punkty:
1. co z kierunkami inżynierskimi informatyki ,,, na uniwersytetach, są
niemal na każdym, studenci wolą inżyniera niż czysty licencjat, a
faktycznie nie dostają niemal żadnych kompetencji inżynierskich.
2. Mnożą się kierunki kierunki i specjalności "informatyczne", a zwłaszcza
"Informacyjne". Wspominasz o tym w swoim materiale. To trzeba jakoś
zatrzymać! To już nawet nie jest technologia informacyjna. Na Wydziale Nauk
Historycznych UMK odkryłem kierunki: "architektura informacji" i
"zarządzanie informacją i bibliologia". Z kolei na Uniwersytecie Papieskim
w Krakowie jest zakład "Informatyki biblijnej" - próbowałem kontaktować się
z kierownikiem tego zakładu, by uzyskać definicję tej dziedziny, ale brak
odpowiedzi.

Może 70-lecie informatyki będzie dobrą okazją, by ... pożegnać się z tą
dziedziną?!

Tyle w tej chwili, Maciek