st-pti: Re: konsultanci, zabierzcie głos

Subject: Re: [st-pti] konsultanci, zabierzcie głos
From: Waclaw Iszkowski ####@####.####
Date: 22 Feb 2018 21:21:38 +0000

http://psz.praca.gov.pl/documents/10240/6488358/Zal_KZiS%202014%20tekst%20jednolity%20Dz_U_z%202018%20poz_227.pdf/d4ce5442-1949-48b1-be05-021810ea9963">http://psz.praca.gov.pl/documents/10240/6488358/Zal_KZiS%202014%20tekst%20jednolity%20Dz_U_z%202018%20poz_227.pdf/d4ce5442-1949-48b1-be05-021810ea9963

rzeczywiscie technicy informatycy, ale to tylko szczegół  --- czy jeden czy wielu. (jak widać poniżej raz jest wielu raz jeden)

35 Technicy informatycy
351 Technicy do spraw technologii teleinformatycznych i pomocy użytkownikom urządzeń teleinformatycznych
3511 Operatorzy urządzeń teleinformatycznych
351101 Operator bezprzewodowych sieci komputerowych
351102 Operator komputerowych urządzeń peryferyjnych
351103 Technik teleinformatyk
351190 Pozostali operatorzy urządzeń teleinformatycznych
3512 Technicy wsparcia informatycznego i technicznego
351201 Konserwator sieci i systemów komputerowych
351202 Operator zintegrowanych systemów zarządzania zasobami firmy
351203 Technik informatyk
351204 Technik tyfloinformatyk

Dnia 21 lutego 2018 o 20:35 Mirosław Abramowicz ####@####.#### napisał(a):

Wg rozporządzenia MEN -  ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 13 marca 2017 r. w sprawie klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego (patrz: strona 7) - 35 to grupa: technicy informatycy nie 35 Technik Informatyk.
Pozdrawiam
M.A.
W dniu 2018-02-21 o 19:19, Waclaw Iszkowski pisze:

w klasyfikacji zawodów jest technik informatyk" - do wyboru, do kabelków i innych rzeczy.......

35 Technik informatyk

[...]
    • 351290 Pozostali technicy wsparcia informatycznego i technicznego Tu mamy nawet zawód
    • 351203 Technik informatyk oraz
    • 351204 Technik tyfloinformatyk (zajmuje się obsługą oprogramowania i sprzętu informatycznego wspomagającego użytkownika z niepełnosprawnością wzrokową!).
  • 3513 Operatorzy sieci i systemów komputerowych
    • 351301 Operator sieci komputerowych
    • 351302 Operator sprzętu komputerowego
    • 351303 Operator systemów komputerowych
    • 351390 Pozostali operatorzy sieci i systemów komputerowych
  • 3514 Technicy sieci internetowych
    • 351401 Administrator stron internetowych
    • 351402 Administrator systemów poczty elektronicznej
    • 351403 Pracownik pozycjonowania stron internetowych
    • 351404 Projektant stron internetowych (webmaster)
    • 351405 Pracownik obsługi kampanii e-mailowych
    • 351490 Pozostali technicy sieci internetowych

Dnia 21 lutego 2018 o 18:28 Grzes Plucinski

ktoś kto:

przychodzi pomóc userowi któremu cos sie
popsuło; zakłada kabelki sieci, wymienia twardy dysk w komputerze, nadzoruje
streamer, itd.

to w mojej ocenie nie jest ani informatykiem
ani
IT Professional

to jest technik - raczej elektronik (aczkolwiek też nie bardzo to pasuje)
informatykiem bym kogoś takiego nie nazwał

może technik wsparcia komputerowego ?

GP

W dniu 2018-02-21 o 18:20, Piotr Karocki pisze:

Miałbym zastrzeżenia...

Czy "IT professionals" to "informatycy", czy "technicy informatyki"?

Jak dla mnie "informatyk" to np. osoba ktora wymyśla nowy algorytm
sortowania, zajmuje się pojemnością informacyjną Wszechświata (i znikaniem
informacji w Czarnej Dziurze). Albo wymyśla jak zrobić sensowny system
autentykacji, wymyśla DES albo inny SHA.
Natomiast "IT professional" przychodzi pomóc userowi któremu cos sie

From: Waclaw Iszkowski [ To: ST PTI
Subject: Re: [st-pti] konsultanci, zabierzcie głos ============ FW:
propozycja relacji z seminarium

Niestety mamy poważny kłopot z terminologią.
Skutkiem są pomysły wywalenia informatyki z politechnik.
Ja proponuję tych
ICT professionals === specjaliści teleinformatyki (grupa 25
Klasyfikacji Zawodów i Specjalności)
IT professionals === informatycy
Wtedy mamy rozróżnienie pomiędzy profesjonalistami informatykami a
specjalistami teleinformatyki (którzy nie muszą być informatykami ale co
nieco na informatyce się znają)
Przykład Macieja z TI jak najbardziej ciekawy
Ja podaję za Malickim (to taki showmen) ICT - czy to I See Tee? five
o'clock.
WBI
Dnia 21 lutego 2018 o 16:31 "Maciej M. Sysło"
Pozostaje mały kłopot językowy:

en: ICT professionals

pl: profesjonaliści IT --> ICT = IT?
ale IT to Information Technology, czyli "profesjonaliści Information
Technology", a więc pl+en?
Gdy na przełomie wieków, IT/ICT zaczęło górować, w edukacji w szkołach
ponadgimnazjalnych był przedmiot Technologia Informacyjna (w skrócie TI).
Czy jest jakiś sposób, by wyjść z tego trójkąta IT - ICT - TI?
Pozdrawiam, Maciej M. Sysło
PS. Kiedyś w jakimś towarzystwie użyłem akronimu TI i po czasie dostałem
zaproszenie na spotkanie użytkowników TI (Texas Instruments).
Przypomniał mi się tutaj aforyzm Hugona Steinhausa: "Pan A. unika
podręczników do algebry, odkąd znalazł tam twierdzenie A = A."

W dniu 21 lutego 2018 16:07 użytkownik Dorożyński Janusz
| From: Maciej M. Sysło [ /
| mam wątpliwości do tytułu:
| Europejskie Ramy Kompetencji Profesjonalistów IT (European e-Competence
Framework)
| W wersji oryginalnej/angielskiej w nawiasach nie mam mowy o
profesjonalistach IT,
| czy nie chodzi w tym dokumencie o kompetencje wszystkich Europejczyków?

Nie, chodzi o profesjonalistów. Wprawdzie nie wynika to wprost z nazwy, ale
z opisu na portalu tego przedsięwzięcia
http://www.ecompetences.eu/">http://www.ecompetences.eu/

The European e-Competence Framework provides a common language to describe
the competences including skills and knowledge requirements of ICT
professionals, professions and organisations at five proficiency levels,

JDo

---
ST-PTI. Lista dyskusyjna Sekcji Terminologicznej PTI.

Archiwum publiczne listy: http://lists.tldp.org/go.to?list=st-pti">http://lists.tldp.org/go.to?list=st-pti

---

---