st-pti: członkowie - poprawki pro domo sua

Subject: członkowie - poprawki pro domo sua
From: Andrzej Dyżewski, ####@####.####
Date: 29 Feb 2016 14:04:48 +0000

Przeglądając ostatnio niektóre strony WWW naszego Towarzystwa zauważyłem, że
chyba niepotrzebnie nadużywamy słowa "członek"

Warto nad tym pracować. Słowo "członek" w języku polskim jest niestety
wieloznaczne. Nie da się go całkiem uniknąć. Ale w niektórych miejscach
można pomyśleć o zmianach. Dla przykładu zamiast "jak zostać członkiem PTI"
może by zastąpić hasłem "jak przystąpić do PTI". Może zamiast hasła
"aktywność członków" wprowadzić "aktywność ludzi". W ogóle gdzie się da
zamiast "członkowie PTI" może by się umówić, że mówimy "ludzie PTI"
ewentualnie "społeczność" lub "społeczność PTI". Czy to nie brzmi trochę
lepiej?

Już nawet zaproszenie koleżanki/kolegi - "zostań człowiekiem PTI, zapisz się
do PTI, przystąp do PTI, przyłącz się do społeczności" brzmi chyba lepiej
niż "zostań członkiem PTI". Obecnie nadeszła epoka ludzi i społeczności, a
nie jak 35 lat temu "mas członkowskich" i mało charyzmatycznych partii typu
PZPR.

Dzielę się tą uwagą, bo wiem, że oddziały pracują obecnie nad
unowocześnianiem stron www w różnych obszarach i akurat jest moment, żeby
nad tym pomyśleć.

OMaz właśnie niedawno dokonał pierwszych unowocześniających poprawek i
będziemy dalej podążać w tym kierunku.