st-pti: Re: Słownik (było: Nowe życie dla Sekcji ...)

Subject: RE: [st-pti] Słownik (było: Nowe życie dla Sekcji ...)
From: Piotr Karocki ####@####.####
Date: 13 May 2024 07:18:07 +0100

Za duzo tych rownoleglych projektow.

https://www.electropedia.org/
(czyli komplet IEC 60050)
część terminów ma polskie wersje:
http://www.electropedia.org/iev/iev.nsf/display?openform&ievref=171-01-27

Może rodzina PN ISO IEC 2382, Technika informatyczna - Terminologia?
Niektóre są dostępne darmo (wersje angielskie):
https://standards.iso.org/ittf/PubliclyAvailableStandards/index.html

PKN, czy też tłumacze na zlecenie PKN, korzystają także z:
https://www.pkn.pl/na-skroty/baza-din-term

From: Adrian Kapczyński ####@####.####
Copies to: Ujejski Marek ####@####.####
Date sent: Fri, 26 Apr 2024 07:57:10 +0200
To: ST PTI ####@####.####
Subject: Re: [st-pti] Słownik (było: Nowe życie
 dla Sekcji ...)
Dlatego ponawiam moją propozycję tworzenia słownika
polskiej terminologii informatycznej, z otwartym dostępem, działającym na
silniku Mediawiki.

To bardzo dobra propozycja. Życzę wszystkim, którzy podobnie sądzą o
propozycji Janusza, aby w ich kalendarzach znalazło się miejsce na rzecz
transformacji tej propozycji w założenia i dalej w konkretny rezultat,
którym będzie słownik.

Dodam, że moją przygodę z informatyką rozpocząłem w wieku 6 lat – mój śp.
Ojciec projektował algorytmy, a w domu (w tamtych trudnych czasach) dosyć
szybko pojawił sie ZX-80, a kilka lat później mogłem zobaczyć "firmę
informatyczną" – na tyle, na ile umysł dziewięciolatka potrafi. I to właśnie
w tej firmie, a piszę o COIG, dostałem po raz pierwszy do wglądu egzemplarz
książki pt. 1000 słów o komputerach i informatyce. To książka sprzed prawie
pół wieku. Być może u nas byłaby szansa na "2048 słów o informatyce"?

Na uczelniach dużymi krokami zbliża się koniec zajęć dydaktycznych w
semestrze letnim – dla mnie to szansa na włączenie się w ten projekt w
okresie 07/2024 –09/2024.

Jestem do dyspozycji.

Z wyrazami szacunku,
Adrian Kapczyński

PS. Dodałem do adresatów Marka Ujejskiego, który chyba w tamtych czasach był
związany z COIG...