st-pti: Re: [klio] [st-pti] RE: Konsultacje w sprawie definicji pojęcia Informatyka

Subject: RE: [st-pti] RE: [klio] [st-pti] RE: Konsultacje w sprawie definicji pojęcia Informatyka
From: Andrew S Targowski ####@####.####
Date: 12 Jun 2020 15:27:27 +0100

Czyli nie ma jego definicji. Nie widze.

From: Maciej M. Sysło ####@####.####
Sent: Friday, June 12, 2020 7:24 AM
To: ST PTI ####@####.####
Cc: Wacław Iszkowski ####@####.####

Obie załączane na tej liście próby opisania pojęcia informatyki prof. prof. Targowskiego i Sysły, to na ile je „przeczytałem ze zrozumieniem” są raczej drobiazgowymi analizami czym informatyka jest/była; i poza detalami, analizy to wbrew pozorom są zbieżne.

Proszę prof. Targowskiego do tej konkluzji.

 dla tej dziedziny techniki.

ale to stwierdzenie nie prowadzi wszystkich stron do ugody.

A odpowiadając koledze Marcinowi,
dzisiaj przepływa między palcami niemal każda dziedzina.
Ewentualnie uzgodnione określenie informatyki powinno
pasować do przeszłości/teraźniejszości/przyszłości.

I moje stare pytanie: czy jest jakakolwiek inna nauka/dziedzina/dyscyplina,
której podręcznik zaczyna się jej definicji, co często się zdarza w przypadku
informatyki? Posypuję głowę popiołem - nasz pierwszy podręcznik do
elementów informatyki dla szkół z ok. 1988 roku zawierał definicję informatyki.
Nie przytoczę jej tutaj, by nie narazić się wielu dyskutantom. W kilkunastu
następnych podręcznikach nie nastawialiśmy się już do bicia.

Pozdrawiam MaciejS