st-pti: Thread: Re: [klio] Terminologia: Przetwarzanie intuicyjne

[<<] [<] Page 1 of 1 [>] [>>]
Subject: FW: [klio] Terminologia: Przetwarzanie intuicyjne
From: "ady" ####@####.####
Date: 8 Dec 2021 11:51:39 +0000

przekazuję z sąsiedniej listy „bez wiedzy i zgody”

//ad

From: Maciej M. ####@####.####
Date: 8 Dec 2021 11:55:04 +0000

OK, m

Wiki: https://pl.wikipedia.org/wiki/Maciej_Marek_Sysło
Inicjatywa: http://mmsyslo.pl/godzina-kodowania/
Konkurs: http://www.bobr.edu.pl/
Olimpiady: https://www.oij.edu.pl/; https://www.oi.edu.pl/
From: "W. Iszkowski (PL)" ####@####.####
Date: 8 Dec 2021 12:26:48 +0000
Ady,
Może przekaż to w okrojonej wersji na listę ZTI.
Również inne terminy, które były tutaj na STI omawiane.

A co do Przetwarzania intuicyjnego to mam zastrzeżenia. Tym urządzeniom (bo to jednak nie są komputery) mechaniki kwantowej i biochemicznej  (sztucznej biologii) jeszcze dużo brakuje do intuicji – takiej naszej powszechnie rozumianej. Co więcej nawet my nie wiemy jak przebiegają te nasze procesy intuicyjne prowadzące do nagle oświecających nas myśli.
Dalej to już jest filozofia…..  Ale porozmawiać o tym warto.

Pzdr.
WBI

Wysłane z aplikacji Poczta dla systemu Windows

From: Zygmunt Ryznar ####@####.####
Date: 8 Dec 2021 17:50:18 +0000

Skoro zacząłem temat to wypada abym go niejako "zakończył" (?).
Termin "hybrydowy"  mówi bardziej o niejednorodnej strukturze obiektu  niż
o istocie procesów w nim zachodzących. "Intuicyjny" odnosi się tutaj do
niedefiniowalnych ( w sensie algorytmicznym )  procesów przetwarzania
tworzonych ad hoc (przez "ukrytą inteligencję" (AI?) czyli intuicję
wbudowaną w swoiste sieci quasineuronowe) w stosunku do danych wejściowych.
Czy termin "intuicyjny" wymaga zdefiniowania (?) a komputery kwantowe czy
biologiczne nie są komputerami (?) w sensie przetwarzania informacji a nie
w sensie zestawu konkretnych urzadzeń fizycznych (jednostka centralna,
pamięć operacyjna, drukarka itp)?  Oderwanie się od stereotypów może być
tutaj pomocne. W burze mózgów zdarzyć się może każda wypowiedź ..też taka
jak ta.
Pozdrawiam
Zygmunt Ryznar.