st-pti: Thread: Re: [klio] [st-pti] RE: [st-pti] RE: Konsultacje w sprawie definicji pojęcia Informatyka

[<<] [<] Page 2 of 2 [>] [>>]
Subject: RE: [klio] [st-pti] RE: [st-pti] RE: Konsultacje w sprawie definicji pojęcia Informatyka
From: Andrzej Dyżewski, ####@####.####
Date: 23 Jun 2020 01:38:58 +0100

Z chęcią przyjrzałbym się historii budowania polskiej terminologii elektrotechnicznej. To zdaje się niewiele ponad 100 lat.

ciekawe czy dałoby się coś takiego odnaleźć

@dy

--

Best International CS / IS Conference in Poland
Details:                 <https://eur01.safelinks.protection.outlook.com/?url=http%3A%2F%2Fwww.fedcsis.org%2F&data=02%7C01%7Cgrzegorz.szewczyk%40centria.fi%7C5b63efd5c20f46d984fc08d812bbf501%7Caccae6158d174ca5bfc5c8d799c2dc2e%7C0%7C0%7C637279945770260767&sdata=b9anIWs8YjU4JGF7kVTgs3nWZLyiLEI5E%2BOlKO%2F1sjY%3D&reserved=0> http://www.fedcsis.org

--
Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
 <https://eur01.safelinks.protection.outlook.com/?url=http%3A%2F%2Fwww.avg.com%2F&data=02%7C01%7Cgrzegorz.szewczyk%40centria.fi%7C5b63efd5c20f46d984fc08d812bbf501%7Caccae6158d174ca5bfc5c8d799c2dc2e%7C0%7C0%7C637279945770270765&sdata=x84VkpFOjyqK4ae1IbXqr40YwyRxWB9YTEPRBNL%2FRqw%3D&reserved=0> http://www.avg.com

---
ST-PTI. Lista dyskusyjna Sekcji Terminologicznej PTI.
Archiwum publiczne listy:  <https://eur01.safelinks.protection.outlook.com/?url=http%3A%2F%2Flists.tldp.org%2Fgo.to%3Flist%3Dst-pti&data=02%7C01%7Cgrzegorz.szewczyk%40centria.fi%7C5b63efd5c20f46d984fc08d812bbf501%7Caccae6158d174ca5bfc5c8d799c2dc2e%7C0%7C0%7C637279945770280760&sdata=3qzi%2FKVSL%2B1vSwVagOGP4z4CTYjrAS%2FXVHng09g5EOw%3D&reserved=0> http://lists.tldp.org/go.to?list=st-pti
---

---
[...]

 <https://eur01.safelinks.protection.outlook.com/?url=http%3A%2F%2Fmmsyslo.pl%2F&data=02%7C01%7Cgrzegorz.szewczyk%40centria.fi%7C5b63efd5c20f46d984fc08d812bbf501%7Caccae6158d174ca5bfc5c8d799c2dc2e%7C0%7C0%7C637279945770290755&sdata=ZZFuTD%2FeJvMq9zDuLc4EXv80k9F%2B8O44MP37iQMxiYE%3D&reserved=0> http://mmsyslo.pl/

Inicjatywa:  <https://eur01.safelinks.protection.outlook.com/?url=http%3A%2F%2Fgodzinakodowania.pl%2F&data=02%7C01%7Cgrzegorz.szewczyk%40centria.fi%7C5b63efd5c20f46d984fc08d812bbf501%7Caccae6158d174ca5bfc5c8d799c2dc2e%7C0%7C0%7C637279945770290755&sdata=hDEoiq8zmTUfUn0c11JRGkU1lamNPP3V0SAO1oYNHkc%3D&reserved=0> http://godzinakodowania.pl/

Konkurs:  <https://eur01.safelinks.protection.outlook.com/?url=http%3A%2F%2Fwww.bobr.edu.pl%2F&data=02%7C01%7Cgrzegorz.szewczyk%40centria.fi%7C5b63efd5c20f46d984fc08d812bbf501%7Caccae6158d174ca5bfc5c8d799c2dc2e%7C0%7C0%7C637279945770290755&sdata=CztURSzH7iyOwlKgzujH9vezM4rs%2FlVUpwWC9Gn73ho%3D&reserved=0> http://www.bobr.edu.pl/

------
* Wewnętrzna lista dyskusyjna sekcji historycznej Polskiego Towarzystwa Informatycznego
* Informacje o liscie:  <https://eur01.safelinks.protection.outlook.com/?url=https%3A%2F%2Flista.pti.org.pl%2Fsympa%2Finfo%2Fklio&data=02%7C01%7Cgrzegorz.szewczyk%40centria.fi%7C5b63efd5c20f46d984fc08d812bbf501%7Caccae6158d174ca5bfc5c8d799c2dc2e%7C0%7C0%7C637279945770300748&sdata=lzVn%2BaddalX%2BhEf44CXHdlWvhydK0Q0vCNeIcgT9mEQ%3D&reserved=0> https://lista.pti.org.pl/sympa/info/klio
* Informacje ogolne o listach PTI, w tym jak się zapisać i wypisać lub zmienic adres mejlowy:
 <https://eur01.safelinks.protection.outlook.com/?url=https%3A%2F%2Flista.pti.org.pl%2Fsympa%2Finfo%2Felka&data=02%7C01%7Cgrzegorz.szewczyk%40centria.fi%7C5b63efd5c20f46d984fc08d812bbf501%7Caccae6158d174ca5bfc5c8d799c2dc2e%7C0%7C0%7C637279945770300748&sdata=fiBcC6VwqnjDms5%2BvZy3Pb09IVysXTW1w39Jkr9Bzog%3D&reserved=0> https://lista.pti.org.pl/sympa/info/elka
* Załaczniki do mejli na listę nie moga przekraczać w sumie 50 MiB (52428800 bajtów)
* Dyskusje musza być zgodne z normami współżycia społecznego oraz statutu PTI
* Lista pomimo charakteru wewnętrznego stanowi miejsce publiczne
* Portal historyczny PTI
 <https://eur01.safelinks.protection.outlook.com/?url=http%3A%2F%2Fwww.historiainformatyki.pl%2F&data=02%7C01%7Cgrzegorz.szewczyk%40centria.fi%7C5b63efd5c20f46d984fc08d812bbf501%7Caccae6158d174ca5bfc5c8d799c2dc2e%7C0%7C0%7C637279945770310744&sdata=53JGRv180rMK0VEyArpxU02WA%2BTXxT4OnTWVSgQI3UU%3D&reserved=0> http://www.historiainformatyki.pl/

------
* Wewnętrzna lista dyskusyjna sekcji historycznej Polskiego Towarzystwa Informatycznego
* Informacje o liscie:  <https://eur01.safelinks.protection.outlook.com/?url=https%3A%2F%2Flista.pti.org.pl%2Fsympa%2Finfo%2Fklio&data=02%7C01%7Cgrzegorz.szewczyk%40centria.fi%7C5b63efd5c20f46d984fc08d812bbf501%7Caccae6158d174ca5bfc5c8d799c2dc2e%7C0%7C0%7C637279945770310744&sdata=zVyouSIn5joug4IlHUUOQYylldJ6Zi5QC4g56TrYFvE%3D&reserved=0> https://lista.pti.org.pl/sympa/info/klio
* Informacje ogolne o listach PTI, w tym jak się zapisać i wypisać lub zmienic adres mejlowy:
 <https://eur01.safelinks.protection.outlook.com/?url=https%3A%2F%2Flista.pti.org.pl%2Fsympa%2Finfo%2Felka&data=02%7C01%7Cgrzegorz.szewczyk%40centria.fi%7C5b63efd5c20f46d984fc08d812bbf501%7Caccae6158d174ca5bfc5c8d799c2dc2e%7C0%7C0%7C637279945770310744&sdata=Z2LUx3O6EQOYXlqUnS3YrlORqz9mgCBXxqSse2SpIfo%3D&reserved=0> https://lista.pti.org.pl/sympa/info/elka
[...]
 <https://eur01.safelinks.protection.outlook.com/?url=http%3A%2F%2Fwww.historiainformatyki.pl%2F&data=02%7C01%7Cgrzegorz.szewczyk%40centria.fi%7C5b63efd5c20f46d984fc08d812bbf501%7Caccae6158d174ca5bfc5c8d799c2dc2e%7C0%7C0%7C637279945770320742&sdata=9ONd2%2BjwGKqFTA%2BMzukp6U%2BrxCk20j5T7ZCmLD9KDNo%3D&reserved=0> http://www.historiainformatyki.pl/

------

* Wewnętrzna lista dyskusyjna sekcji historycznej Polskiego Towarzystwa Informatycznego

* Informacje o liscie:  <https://eur01.safelinks.protection.outlook.com/?url=https%3A%2F%2Flista.pti.org.pl%2Fsympa%2Finfo%2Fklio&data=02%7C01%7Cgrzegorz.szewczyk%40centria.fi%7C5b63efd5c20f46d984fc08d812bbf501%7Caccae6158d174ca5bfc5c8d799c2dc2e%7C0%7C0%7C637279945770320742&sdata=ZKaMYrTVF6FUR36%2FHMnfBZOy%2F53a7sqKtZfrUOjU8NI%3D&reserved=0> https://lista.pti.org.pl/sympa/info/klio

* Informacje ogolne o listach PTI, w tym jak się zapisać i wypisać lub zmienic adres mejlowy:

 <https://eur01.safelinks.protection.outlook.com/?url=https%3A%2F%2Flista.pti.org.pl%2Fsympa%2Finfo%2Felka&data=02%7C01%7Cgrzegorz.szewczyk%40centria.fi%7C5b63efd5c20f46d984fc08d812bbf501%7Caccae6158d174ca5bfc5c8d799c2dc2e%7C0%7C0%7C637279945770330727&sdata=BBXpRHwQpUR1zWQTCufSifp8Rgq%2FY6rmFa7Rw0%2FDD7U%3D&reserved=0> https://lista.pti.org.pl/sympa/info/elka

 <https://eur01.safelinks.protection.outlook.com/?url=http%3A%2F%2Fwww.historiainformatyki.pl%2F&data=02%7C01%7Cgrzegorz.szewczyk%40centria.fi%7C5b63efd5c20f46d984fc08d812bbf501%7Caccae6158d174ca5bfc5c8d799c2dc2e%7C0%7C0%7C637279945770330727&sdata=quvtfFNqITtUlsyAvdtcXpJpRJdgda18Bns5HaI77VM%3D&reserved=0> http://www.historiainformatyki.pl/

--

 <https://eur01.safelinks.protection.outlook.com/?url=http%3A%2F%2Fmmsyslo.pl%2F&data=02%7C01%7Cgrzegorz.szewczyk%40centria.fi%7C5b63efd5c20f46d984fc08d812bbf501%7Caccae6158d174ca5bfc5c8d799c2dc2e%7C0%7C0%7C637279945770340725&sdata=8KuwBttpVZk%2FynS1F%2Bw%2F2JYc16sywJxzB68Ub8El%2F%2Fk%3D&reserved=0> http://mmsyslo.pl/

Inicjatywa:  <https://eur01.safelinks.protection.outlook.com/?url=http%3A%2F%2Fgodzinakodowania.pl%2F&data=02%7C01%7Cgrzegorz.szewczyk%40centria.fi%7C5b63efd5c20f46d984fc08d812bbf501%7Caccae6158d174ca5bfc5c8d799c2dc2e%7C0%7C0%7C637279945770340725&sdata=jgRdrAN51av741TEwho4uhTS4cVCbmeuZDXvALAEnBA%3D&reserved=0> http://godzinakodowania.pl/

Konkurs:  <https://eur01.safelinks.protection.outlook.com/?url=http%3A%2F%2Fwww.bobr.edu.pl%2F&data=02%7C01%7Cgrzegorz.szewczyk%40centria.fi%7C5b63efd5c20f46d984fc08d812bbf501%7Caccae6158d174ca5bfc5c8d799c2dc2e%7C0%7C0%7C637279945770340725&sdata=mHlJh7ZH2owwfq%2BHu9LBWzxMbbRe5CRVN7aIAZnTRMM%3D&reserved=0> http://www.bobr.edu.pl/

------

* Wewnętrzna lista dyskusyjna sekcji historycznej Polskiego Towarzystwa Informatycznego

* Informacje o liscie:  <https://lista.pti.org.pl/sympa/info/klio> https://lista.pti.org.pl/sympa/info/klio

* Informacje ogolne o listach PTI, w tym jak się zapisać i wypisać lub zmienic adres mejlowy:

 <https://lista.pti.org.pl/sympa/info/elka> https://lista.pti.org.pl/sympa/info/elka

 <http://www.historiainformatyki.pl/> http://www.historiainformatyki.pl/

------

[...]

--> -->

<type 'exceptions.IOError'>
Python 2.5.2: /usr/bin/python
Tue Apr 16 06:50:32 2024

A problem occurred in a Python script. Here is the sequence of function calls leading up to the error, in the order they occurred.

 /opt/ezmlm-browse-0.20/<string> in ()
 /opt/ezmlm-browse-0.20/main.py in main()
  424
  425         if path is not None:
  426                 main_path(path)
  427         else:
  428                 main_form()
global main_form = <function main_form at 0x9f9ac6c>
 /opt/ezmlm-browse-0.20/main.py in main_form()
  378         except ImportError:
  379                 die(ctxt, "Invalid command")
  380         module.do(ctxt)
  381
  382 def main():
module = <module 'commands.showthread' from '/opt/ezmlm-browse-0.20/commands/showthread.pyc'>, module.do = <function do at 0x9fa3a3c>, global ctxt = {'row': 0, 'cmd': 'showthread', 'charset': 'utf-...cia Informatyka', 'HTTP_ACCEPT_ENCODING': 'gzip'}
 /opt/ezmlm-browse-0.20/commands/showthread.py in do(ctxt={'row': 0, 'cmd': 'showthread', 'charset': 'utf-...cia Informatyka', 'HTTP_ACCEPT_ENCODING': 'gzip'})
    9         ctxt.update(ezmlm.thread(ctxt[THREADID]))
   10         header(ctxt, 'Thread: ' + ctxt[SUBJECT], 'showthread')
   11         do_list(ctxt, 'msgs', ctxt[MSGSPERPAGE], ctxt[MESSAGES],
   12                         lambda:sub_showmsg(ctxt, ctxt[MSGNUM]))
   13         footer(ctxt)
global sub_showmsg = <function sub_showmsg at 0x9f9a1ec>, ctxt = {'row': 0, 'cmd': 'showthread', 'charset': 'utf-...cia Informatyka', 'HTTP_ACCEPT_ENCODING': 'gzip'}, global MSGNUM = 'msgnum'
 /opt/ezmlm-browse-0.20/globalfns.py in do_list(ctxt={'row': 0, 'cmd': 'showthread', 'charset': 'utf-...cia Informatyka', 'HTTP_ACCEPT_ENCODING': 'gzip'}, name='msgs', perpage=10, values=[{'author': u'Andrzej Dy\u017cewski, pt', 'authorid': 'jkfdppnhnieakbnocmfp', 'date': '23 Jun 2020 01:38:58 +0100', 'month': 202006, 'msgnum': 1956, 'subject': u'Re: [klio] [st-pti] RE: [st-pti] RE: Konsultacje w sprawie definicji poj\u0119cia Informatyka', 'threadid': 'hfldjoblmejgdlifeaig', 'timestamp': 1592872738.0}, {'author': u'Bogdan Pilawski', 'authorid': 'jgakogopenmdafehekkn', 'date': '23 Jun 2020 16:10:11 +0100', 'month': 202006, 'msgnum': 1957, 'subject': u'Re: [klio] [st-pti] RE: [st-pti] RE: Konsultacje w sprawie definicji poj\u0119cia Informatyka', 'threadid': 'hfldjoblmejgdlifeaig', 'timestamp': 1592925011.0}], peritem=<function <lambda> at 0x9fa3bc4>)
  128                 write(template % ctxt)
  129                 if peritem:
  130                         peritem()
  131                 ctxt[ROW] += 1
  132
[...]
 /opt/ezmlm-browse-0.20/globalfns.py in sub_showmsg(ctxt={'row': 0, 'cmd': 'showthread', 'charset': 'utf-...cia Informatyka', 'HTTP_ACCEPT_ENCODING': 'gzip'}, msgnum=1956)
  229         format_timestamp(ctxt, ctxt)
  230         write(html('msg-header') % ctxt)
  231         rec_showpart(ctxt, msg, 0)
  232         write(html('msg-footer') % ctxt)
  233         ctxt.pop()
global rec_showpart = <function rec_showpart at 0x9f9a1b4>, ctxt = {'row': 0, 'cmd': 'showthread', 'charset': 'utf-...cia Informatyka', 'HTTP_ACCEPT_ENCODING': 'gzip'}, msg = <email.message.Message instance at 0x9ff9d4c>
 /opt/ezmlm-browse-0.20/globalfns.py in rec_showpart(ctxt={'row': 0, 'cmd': 'showthread', 'charset': 'utf-...cia Informatyka', 'HTTP_ACCEPT_ENCODING': 'gzip'}, part=<email.message.Message instance at 0x9ff9d4c>, partnum=4)
  205                 else:
  206                         for p in part.get_payload():
  207                                 partnum = rec_showpart(ctxt, p, partnum+1)
  208         else:
  209                 write(html('msg-sep') % ctxt)
partnum = 4, global rec_showpart = <function rec_showpart at 0x9f9a1b4>, ctxt = {'row': 0, 'cmd': 'showthread', 'charset': 'utf-...cia Informatyka', 'HTTP_ACCEPT_ENCODING': 'gzip'}, p = <email.message.Message instance at 0xa0060ac>
 /opt/ezmlm-browse-0.20/globalfns.py in rec_showpart(ctxt={'row': 0, 'cmd': 'showthread', 'charset': 'utf-...cia Informatyka', 'HTTP_ACCEPT_ENCODING': 'gzip'}, part=<email.message.Message instance at 0xa0060ac>, partnum=5)
  208         else:
  209                 write(html('msg-sep') % ctxt)
  210                 sub_showpart(ctxt, part)
  211         return partnum
  212
global sub_showpart = <function sub_showpart at 0x9f9a144>, ctxt = {'row': 0, 'cmd': 'showthread', 'charset': 'utf-...cia Informatyka', 'HTTP_ACCEPT_ENCODING': 'gzip'}, part = <email.message.Message instance at 0xa0060ac>
 /opt/ezmlm-browse-0.20/globalfns.py in sub_showpart(ctxt={'row': 0, 'cmd': 'showthread', 'charset': 'utf-...cia Informatyka', 'HTTP_ACCEPT_ENCODING': 'gzip'}, part=<email.message.Message instance at 0xa0060ac>)
  164         type = ctxt[TYPE] = part.get_content_type()
  165         ctxt[FILENAME] = part.get_filename()
  166         template = html('msg-' + type.replace('/', '-'))
  167         if not template:
  168                 template = html('msg-' + type[:type.find('/')])
global template = <function template at 0x9f92e9c>, global html = <function html at 0x9f92ed4>, type = 'image/jpeg', type.replace = <built-in method replace of str object at 0xa000480>
 /opt/ezmlm-browse-0.20/globalfns.py in html(name='msg-image-jpeg')
   40
   41 def html(name):
   42         return template(name + '.html')
   43
   44 def xml(name):
global template = <function template at 0x9f92e9c>, name = 'msg-image-jpeg'
 /opt/ezmlm-browse-0.20/globalfns.py in template(filename='msg-image-jpeg.html')
   31         except IOError:
   32                 if not _template_zipfile:
   33                         _template_zipfile = zipfile.ZipFile(sys.argv[0])
   34                 try:
   35                         f = _template_zipfile.open(n).read()
 /usr/lib/python2.5/zipfile.py in __init__(self=<zipfile.ZipFile instance at 0x9fa724c>, file='-c', mode='r', compression=0, allowZip64=False)
  337             self.filename = file
  338             modeDict = {'r' : 'rb', 'w': 'wb', 'a' : 'r+b'}
  339             self.fp = open(file, modeDict[mode])
  340         else:
  341             self._filePassed = 1
self = <zipfile.ZipFile instance at 0x9fa724c>, self.fp = None, builtin open = <built-in function open>, file = '-c', modeDict = {'a': 'r+b', 'r': 'rb', 'w': 'wb'}, mode = 'r'

<type 'exceptions.IOError'>: [Errno 2] No such file or directory: '-c'
      args = (2, 'No such file or directory')
      errno = 2
      filename = '-c'
      message = ''