st-pti: Thread: Re: Kto lubi zmieniać czas 2 razy w roku? Masz na to wpływ.

[<<] [<] Page 1 of 1 [>] [>>]
Subject: FW: Kto lubi zmieniać czas 2 razy w roku? Masz na to wpływ.
From: Andrzej Dyżewski, ####@####.####
Date: 2 Aug 2018 12:18:10 +0100

-------- Oryginalna wiadomość --------
Od: Andrzej Pilaszek ####@####.####
Data: 31.07.2018 20:35 (GMT+01:00)
Do: ####@####.####

Drodzy i mili,

Mnie zmiana czasu przeszkadza – jeśli letni  lepszy, to zostańmy przy nim na stałe, a zimą dzień tak krótki, że to żadna różnica o której wstaniemy.

Oczywiście każdy może mieć swoje zdanie w tej sprawie.

Co więcej, może je znacząco wyrazić, bo UE prowadzi jeszcze przez kilka dni konsultacje w tej kwestii.

Poniższy link prowadzi do strony, na której znajdziecie polski kwestionariusz, i możecie się wypowiedzieć. To zajmie kilka minut. Zachęcam.

https://ec.europa.eu/info/consultations/2018-summertime-arrangements_pl

Pozdrawiam gorąco

API

P.S. Oczywiście możecie ten link przesyłać wg. uznania.

From: Bogdan Pilawski ####@####.####
Date: 2 Aug 2018 22:36:56 +0100

 Dzięki, wypowiem się. Chociaż ja tam mogę jak kolejarz - każdego dnia iść spać i wstawać o dowolnej, innej godzinie. Również w środku nocy. Więc nie robi mi to żadnej różnicy.

Jak pamiętam - różnie to z tym u nas bywało... Najpierw zmienialiśmy, potem przestaliśmy zmieniać na jakiś czas, a teraz znowu zmieniamy. Jeżeli jednak mielibyśmy przestać zmieniać, to równo w całej Europie, tzn. UE, i pozostając przy czasie astronomicznym, czyli tzw. zimowym.Problematyczne są trzy państwa (Grecja, Rumunia i Bułgaria - latem GMT+3) na wschodzie oraz cztery państwa na Zachodzie - UK, Irlandia, Hiszpania i Portugalia. Hiszpania (gdzie mają jeszcze jeden problem -  w ich radiu zawsze zapowiadają godzinę: "son las 6 y las 5 en Canarias", a to ostatnie dotyczy również Balearów oraz Ceuty i Mellilli, to samo ma Portugalia z Azorami), ma woęc Hiszpania taki czas jak my tylko dlatego, że niejaki Franco chciał mieć ten sam czas, co Hitler w Berlinie, zmienił, i tak już zostało. A w zasadzie geograficznie  większość ich terytorium kwalifikuje się do tego samego, co UK.Pamiętam też, że dawniej, wiele osób latem zmieniało godzinę rozpoczęcia pracy na 6. Wychodzili o 2. i mieli przed sobą całe, długie, letnie popołudnie.

pzdr.
b.

Do: ####@####.####

From: Piotr Karocki ####@####.####
Date: 2 Aug 2018 22:50:37 +0100

A ja nigdy nie rozumiałem czemu ten czas się zmienia...
Dlaczego np. nie zmieniają się godziny urzędowania, albo fabrykowania, a
zmienia się czas na zegarze.

W niektorych zakonach, tych "bardziej mniszych", jest ustalona godzina
Eucharystii. Wedle "czasu średniego słonecznego" :) A to, że się jakiś tam
świecki zegarek przestawia, zakonników nie interesuje :)
Tak więc wierni idący na tą mszę, idą raz na swoją 10, a raz na swoją 11 -
dla zakonników jest to ciągle ta sama 11 :)

From: "Witold Rakoczy (gmail)" ####@####.####
Date: 2 Aug 2018 23:53:00 +0100

Bogdan Pilawski ####@####.#### wrote on
2018-08-02_23:38
> Dzięki, wypowiem się. Chociaż ja tam mogę jak kolejarz - każdego
> dnia iść spać i wstawać o dowolnej, innej godzinie. Również w
> środku nocy. Więc nie robi mi to żadnej różnicy.

Myślałem raczej o uczestnictwie w ankiecie ;-) choć być może
tutejsza dyskusja kogoś i do tego sprowokuje...

W.R.

From: Andrzej Dyżewski, ####@####.####
Date: 3 Aug 2018 01:20:36 +0100

Mnisi nie korzystają z komunikacji publicznej.

Być może koordynacja MZK/PKP/ZTM z czasem pracy typowych najemników inaczej nie dała się zorganizować?