st-pti: Thread: Re: [klio] [st-pti] FW: termin "informacja"

[<<] [<] Page 1 of 1 [>] [>>]
Subject: RE: [klio] [st-pti] FW: termin "informacja"
From: Andrzej Dyżewski, ####@####.####
Date: 24 Jul 2018 23:54:40 +0100

Znaczy mówi Pan studentom, że im większa entropia H, tym mniej przekazu informacji?

From: Maciej M. ####@####.####
Date: 25 Jul 2018 12:55:48 +0100

Po raz kolejny, pochylając się nad definicją, tutaj pojęcia "informacja",
musimy z pokorą przyznać, że to niewykonalne. W teorii informacji - OK, ale
już w informatyce - male szanse. Jakikolwiek serwis zbiera dane, np.
osobowe wpisywane w profil albo z naszego pobytu i odsłanianych stron, ale
wykorzystuje jako informacje i za chwile otrzymujemy ofertę butów
(Allegro), szamponów, książek (Amazon). Żadna definicja czegokolwiek do
tego nie pasuje. W szczególności, dalekim uproszczeniem jest twierdzenie,
że Google kolekcjonuje dane - zbiera informacje!

From: Zygmunt Ryznar ####@####.####
Date: 25 Jul 2018 13:28:10 +0100

Czyli w SI dane jako forma -nie tylko jako nośnik- informacji ?
RZ

From: Maciej M. ####@####.####
Date: 25 Jul 2018 13:40:26 +0100

pewnie i to i to, m