st-pti: technika i technologia raz jeszcze

Subject: Re: [st-pti] technika i technologia raz jeszcze
From: Marian ####@####.####
Date: 16 Feb 2012 17:32:30 +0000

Andrzeju,
wzruszyłem się znajdując Twą wypowiedź na temat pewnej ~logii. Sam po
przegranych 'walkach' z różnymi pleniącymi się logiami musiałem pójść na
rentę. Dajesz przykład sprzed lat, gdy logii nie nadużywano. Jeszcze nie
powstała wówczas i nie rozpleniła się naukologia (scjentologia) i
byliśmy naonczas naukologicznie, metodologicznie i technologicznie
nieukształtowani i niedorozwinięci.; Dziś przyszedł czas zarządzania
czyli menedżmentu. W świecie zarządza się już niemal wszyskim
(dostawcami, potrzebami, klientami, czasem, decyzjami, ...) i ino czekać
aż powstaną aplikacje zastępujące nas / wspomagające w zarządzaniu
rozumem (sense, wit, liveware, reason MANAGEMENT). Czekam z
niecierpliwością na zwiastuny / zajawki swojskich produktów
napędzających rozwój tej zaniedbanej a znaczącej  ~logii.

Z ~logicznymi pozdrowieniami
oddany fascynat jeszcze-nowszych fancy-pojęć, mq

adydlapti wrote:

>Nadal uważam że słowo technologia jest w obecnej polszczyźnie nadużywane. W informatyce szczególnie.
>
>Jednak ostatnio zdałem sobie sprawę, ze znaleźliśmy się w szponach globalnej mody. Przeglądając niedawno literaturę angielskojęzyczną sprzed 70 lat zauważyłem, ze słowo technique pojawia się w niej znacznie częściej niż technology. Im bliżej lat współczesnych, tym obecność słowa technology w literaturze zagranicznej bardziej przytłacza.

> [...]

Marian Kuraś -- Cracow Academy of Economics, -- Dept. for I.S.
http://www.ki.ae.krakow.pl/~kurasm
+48 (12) 293 5235 --- ph.: tel.|fax --- +48 (12) 293 5047
Effort and Good Will are Nothing Unless They bring Success