st-pti: Re: dopełniacz od NBP

Subject: Re: [st-pti] dopełniacz od NBP
From: Grzes Plucinski ####@####.####
Date: 9 May 2022 11:31:16 +0100

tłumacz jak to tłumacz
szuka odniesień w językach obcych :-)

ale NBP jest w Polsce i nazwa tworzona jest w Polsce
język polski jest pierwotny a język angielski jest wtórny

Tytuł ustawy :

    Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o Narodowym Banku Polskim

polecam również ustawę

      z dnia 26 lutego 1982 r. o statucie Narodowego Banku Polskiego.

art 2 ustęp 3 i art 9

mało kto pamięta, ale NBP nie zawsze pełnił rolę tylko banku "państwa"

ale był normalnym bankiem działającym na rynku

prowadził rachunki zwykłych obywateli, udzielał kredytów zwykłym
obywatelom i przedsiębiorcom.

nie był żadnym  "Bankiem Polski"

i historia tego banku powoduje, że mówimy o Narodowym banku Polskim

tłumaczenie dokonane (kiedy ?) i w sposób sprzeczny z ustawą nie może
być przesłanką do zmiany nazwy banku.